Montaza avtoakustike v R19

Vse o ozvočenju avtomobilov
Zaklenjeno
Yacksy
Prispevkov: 187
Pridružen: 23 Sep 2003, 19:28
Kraj: Okolica Novega mesta

Montaza avtoakustike v R19

Odgovor Napisal/-a Yacksy »

V tem clanku bom razlozil, kako se montira kable za ojacevalec ter sprednji sistem v R19.
Moram reci, da je R19 zelo enostavna za montazo avtoakustike. Tudi tisti, ki se boste prvic lotevali tega, se ne boste prevec namucili.
Montiral sem prednji sistem (16+tw) ter ojacevalec.

Kabli:

Pa zacnimo z polaganjem kablov. R19 ima akumulator na desni strani, tako da sem kabel za ojacevalc potegnil po desnem pragu. Skozi pozarno steno sem prisel tam kjer glavni sop kablov.
V gumo, ki je okoli glavnega sopa kablov sem naredil majno luknjo z olfa nozkom in poril kabel cez. Jaz sem
napeljeval bolj droben kabel, ampak luknja je dovolj velika se za kaj vecjega.V kabini je na mestu kjer pride noter kabel cep. Tisti cep sem vzel ven,
ter ga malo prilagodil, da je sel novi kabel cez. Kabel sem do prtljaznika speljal po pragu. Prag je pritrjen na dveh mestih. Eden je varnostni pas (vijak, ki drzi konec varnsotnega pasu je treba odvijaciti)),
Drugi pa se nahaja tam kjer je zadnja klop, pod plastiko. Ni viden, treba je malo prevzdigniti palstiko, ki gre potem nazaj v prtljaznik. Ko sta vijaka odvijacena, je najlazje zaceti
prag jemati ven pri sredinskem stebricku. Najprej je treba potisniti iz zlebicka en konec praga, potem gre enostavno se drugi. Ko je prag osvobojen varnsotnega pasu ter plastike, ki gre navzgor
po stebricku gre prag brez problema ven. Prag je potem pritrjen samo se z sponkami, ki grejo po spodnjem koncu praga. Tako, da je treba samo malo
prevzdigniti spodnji rob praga po celi dolzini, potem pa res ni vec ovir za preselitev praga. Enak postopek velja za drugi prag. Po levem pragu sem potegni zvocniske ter signalni kabel.
Kabel potem enostavno polozimo med sponke s katerimi je pritrjeno ostalo elektrikovje vozila tako, da ne bo oviralo praga, ko ga bo treba dati nazaj notri.
Jaz sem kabel do prtljaznika potegnil kar pod zadnjo klopjo. Nic mu ne bo hudega tako, mozno pa bi bilo odstraniti se plastiko v prtljaznku ter poizkusiti potegniti kabel do prtljaznika tam. Meni se ni dalo.
Splosno pravilo je, da gredo kabli za elektriko po enem pragu, kabli za zvocnike ter signalni kabli pa po drugem pragu. Tako se izognemo raznim motnjam signala.
Jaz sem po desnem pragu potegnil kable za elektriko, po levem pa gredo zvocniski in signalni kabli.
Kabli za zvocnike naj bi bili enako dolgi. Jaz sem to naredil tako, da sem 20m kabla prerezal na polovico ter potegnil
oba kabla po levem pragu. Kabel za desni zvocnik sem na desno stran spravil tako, da sem odvijacil tisto plastiko pod volanom
ter kabel potegnil od praga gor, nad volanskim drogom, skozi sredino (tam preprosto morate najsti spranjo. Vglavnem spranja JE!) ter nad varovalkami. Pri pragu je pa ze kretnica.
Kabel je treba spraviti cim dlje od kablov, ki so pripeljani do varovalk, zato sem kabel zarinil v prostor, ki je za predalom. Nad sirokim sopom kablov in za predalom.
Roka bo hitro nasla spranjico :)
Naslednji problem je spraviti kabel v vrata. To bo razlozeno cez par vrstic. Najprej pa na pripravo posteljice za zvocnike.

Slika
Pozicija akumulatorja


Slika
Guma skozi katero potegnemo kabel.


Slika
Kabel od ojacevalca pod zadnjo klopjo.


Slika
Zvocniska kabla pod zadnjo klopjo.


Slika
Kabel za desni zvocnik gor po pragu...


Slika
...nad volanskim drogom...


Slika
...in na desni strani dol.

Sprednja vrata:

V panelih v sprednjih vratih je vec kot dovolj prostora za sestnajstke, tako da je ze s tem prihranjenega veliko dela z izdelavo distancnikov. Je pa treba malo sfrizirati obstojece panele.
Prostor je za plitek zvocnik, za kaj mocnejsega bo treba malo rezati.
Paneli so na tapeto pritrjeni z stirimi vijaki pri luknji za zvocnik ter z enim na desni strani pri predalu. Mrezica na luknji za zvocnik se odstrani tako, da jo zavrtis v nasprotni smeri urinega kazalca. Ne je trgat stran, ker drugace bodo sli zatici!
Ko odvijacite vseh 5 vijakov samo potegnete panel gor, saj je nasajen na nekih cepkih.
Zadnji del panela je viden na sliki. cisto vrhnja plastika je scitnik, ki prepreci kapljanje vode po zvocniku. Tega sem nezno odtrgal dol, ga sfriziral ter ga s silikonom prilepil nazaj. Vse je dobro videti na slikicah.
Odrezati je treba zadnji del panela. Jaz sem rezal kar z dobro staro fleksarco. Paziti je treba edino na to, da ne odrezes prevec, saj gre rez cisto mimo stirih lukenj s katerimi je panel pritrjen na tapeto.


Slika
Se nedolzen panel :D


Slika
Se nedolzen panel od zadaj.


Slika
Pred in po obrezavi.


Slika
Obrezan panel. 4 luknjice, ki so najblizje sredini kroga morajo ostat! Tam se potem panel pritrdi.


Slika
Se koncan panel s sfriziranim scitnikom proti vodi prilimani s silikonom.


Kabli v vrata

Sedaj sem napeljal kabel za zvocnike v vrata. Speljal sem ga skozi plastiko, kjer grejo ostale zice. Tukaj sem se malo namucil. Najprej sem odklopil konektor pri karoseriji ter naredil zarezico v gumo pri vratih.
Guma namrec seze tako dalec v vrata, da je skoraj nemogoce spraviti kabel do konca cez. Zato sem cim blizje vrat naredil zarezico, vzel meter dovolj debelega drata,
ter na en konec z izolir trakom pritrdil kabel za zvocnik, drugi konec pa sem porinil skozi gumo. Samega kabla nisem mogel dobiti cez. Vse se dobro vidi na sliki.
Iz tiste male zarezice je nastala velika luknja, zato sem del kjer pride kabel ven iz gume trdno povil z izolir trakom, da ne bo kaksna voda prihajala tam kjer je ne potrebujm.
Potem sem dal konektor lepo skupaj in to je bilo to. Ostal je samo se najlazji del. Pri kablu v vratih je trepa paziti, da gre ZA vodili. Da ga slucajno ne
pritisne sipa, ko gre dol. To je dobro prej preizkusiti preden gre zvocnik not. Za zvocnik je v vratih vec kot dovolj prostora, tako da ni skrbi, da bi oviral sipo.


Slika
Konektor potegnjen ven iz karoserije


Slika
Konektor na pol.


Slika
Tako sem se znasel. Drat+izolir trak+kabel za zvocnik.


Slika
Se en closeup. Upam da se jasno vidi kaj sem naredu.


Slika
Tako pride zvocniski kabel cez "malo" luknjico, ki sem jo naredil.


Slika
Tako pride kabel na drugem koncu.

Slika
Ze lepo povito vse skupaj. Samo skupaj je se treba dati.



Montaza tweeterjev:

Prejsnji lastnik je ze prej grdo zmontiral tweeterje v zgornji del armature, tako da sem uporabil kar tisti dve luknji, ki sta grdo zijali ko sem dal stare tweeterje ven.
To ni ravno najboljsa pozicija. Meni najljubsi so A stebricki, ampak zaradi manjka casa ter neznanja rokovanja s poliestrom tega nisem naredil. Je pa v planu.
Prostora za kable za tweeterje je dovolj. Na desni strani sicer malo manj, ampak se zmeraj se da s kablo priti do praga brez problema.



Slika
Tweeterji under construction


Slika
Koncno lezisce tweeterjev.



Zakljucna dela
Ker sem po panelih pacal z silikonom, sem raje par dni pocakal z montazo v vrata, da so se plini razkadili, saj naj bi bili skodljivi za zvocnik.
Kretnice sem pritrdil kar na prag. Po mojem kar kul zgleda vse skupaj. Pa tudi spila kar v redu :)


Slika
Slika vrat z zvocnikom. Tukaj se jasno vidita bela cepka na katerih je panel nasajen.


Slika
Leva kretnica.


Slika
Desna kretnica.

Slika
Pa se slikice poizkusnega subjekta :)


Upam, da je tole komu pomagalo. Za kaksno vecjo slikico ali detajl mi llahko posljete mail. Administratrja pa prosim, ce hoce dat slike na streznik.
Zadnjič spremenil Yacksy, dne 25 Okt 2005, 11:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Shit happens
Uporabniški avatar
Liquid
Prispevkov: 1627
Pridružen: 25 Jun 2005, 17:50
Kraj: Tolmin

Odgovor Napisal/-a Liquid »

lepo narejeno :wink: :)
1991 R19 GTS 1.4
1999 Megane RT 1.6 16V
2011 Megane Grandtour GT-line 1.5 dCi
2010 Trafic Passenger 2.0 dCi
2013 Laguna Grandtour Black Edition 4Control 2.0 dCi
Uporabniški avatar
birkoff
Prispevkov: 1168
Pridružen: 26 Apr 2004, 00:05
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a birkoff »

Pohvalen clanek :shock:
Zaklenjeno