Podvozje

Modifikacije vozil
Odgovori
Uporabniški avatar
a_sist
Moderator
Prispevkov: 916
Pridružen: 24 Maj 2009, 20:21
Kraj: NM-Tolmin

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a a_sist »

Uf, camber je kar hud, bo fajn po ovinkih. zna bit pa mal živčno na bremzanju.
Squealing tire is a happy tire :)
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Ja sej pravim da za na cesto bo tole kar malo prehudo, to je bolj da vidim kolk se pozna "dirkalna" optika na pisti. Mam v planu cez zimo povecat caster in predelat vpetje rok, da bom imel lahko za isti efekt v ovinku, manj staticnega camberja in bo manj zivcen pri pospesevanju in zaviranju :wink: Sicer pa recimo pospesevanje v 2. po slabi cesti ne daje obcutka da kaj bolj puli volan iz rok in da ga vlece po kolesnicah...
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Little_tortilia_boy
Prispevkov: 423
Pridružen: 21 Nov 2005, 12:50

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Little_tortilia_boy »

kmetek napisal/-a:Na Clio II je tak postopek vsaj 3x hitrejsi ce ne vec (odtegnes 4 matice, podlozis in zategnes nazaj) :wink:
isto je...
Slika
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Ne more bit, sej ste delal pr tebi...

Iz notranje strani odtegneš 4 matice (vijake prej pripikaš na pesto da se ne vrtijo), podložiš merilni listič, zategneš in si fertik. Tle je treba pa merilnik dol iz feltne, kolo dol, zavorno kleščo dol, disk dol, odtegnit 4 vijake, podložit listič in spet vse skupaj nazaj sestavit in skalibrirat optiko... :roll: Zato pa je trajalo kolikor je...
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Little_tortilia_boy
Prispevkov: 423
Pridružen: 21 Nov 2005, 12:50

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Little_tortilia_boy »

če jih prpikaš ja, v štartu je pa isto s....e :) pr ostalih modelih je velik lepš rešen...navoj v pestu in šrauf z zadne strani, pa je
Slika
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Hja, jest sm mel mal več dela tole upasat k pa sam pripikat glavo šraufa :wink: 5h je bilo sam nastavljanja, kje so še vse ostale ure v garaži :roll:
Lahko bi si pa recimo vrezal M12 navoj v pesto, povrtal luknje v mostu na tistih 12.5mm in imaš lepo iz zadnje strani vijake. Pri teb ste podložke dajal na vijake al kako ste podložil? Kakšno maš optiko?
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Drmo
Prispevkov: 2959
Pridružen: 08 Avg 2005, 10:52
Kraj: Garage

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Drmo »

kmetek napisal/-a:...Kakšno maš optiko?
Zdele trenutno je ni :lol:
Enigma motorsport
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

kmetek napisal/-a:...Kakšno si imel optiko?
:mrgreen:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Little_tortilia_boy
Prispevkov: 423
Pridružen: 21 Nov 2005, 12:50

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Little_tortilia_boy »

kmetek napisal/-a:Kakšno maš optiko?


optika je bla narjena na 0 špura in pa 2stopinje podrt...podlagal smo z merilnimi lističi

Drmo napisal/-a:Zdele trenutno je ni :lol:
:smt035 :smt035 :smt035
Slika
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Končno našel čas za par malo hitrejših kilometrov na znanem terenu. Na žalost mokra in mastna (posledica soljenja) cesta, ampak bolje to kot nič :roll:

Kot prvo, to sem vedel vnaprej in predvidevanja so se potrdila, za vsak dan, v slabih pogojih ali pa za nekaj na pol vozit tale optika ni ravno najboljša. Enostavno prehuda je :oops:
Saj avto se da peljat precej hitro, samo nimam še zaupanja in izkušenj s takim setup-om, tako da je bilo še precej rezerve.

Spredaj avto v mokrem drži presenetljivo dobro, v bistvu se je podkrmarjenje pojavilo samo ob izhodih iz ostrih ovinkov v 2 prestavi ali na kakšnem res slabem delu asfalta :wink:

Zadaj pa tako-tako. Saj drži kar dobro tudi v mokrem, še vedno je obdržal tisto igrivnost, ki je značilna za tele ropotulje, zna pa bit vseeno pasji. Vzame ga še vedno dokaj on-off, s to razliko, da ga ne odnese toliko kot prej, kot da lažje in prej spet najde oprijem. Sem parkrat kar preveč popravil, ker sem bil vajen da je treba bit res hiter in natančen, da ga lepo ujameš :lol: Nekaj sigurno pomaga, da sem ga zadaj spustil 2cm (prej je bil 1cm previsok), je malo več teže zadaj. Bom videl kako bo v suhem, na enem delu nepoznane ceste nisem imel še ravno najboljšega občutka, ker je avto precej bolj odziven in se bo treba navadit.

Občutek imam, da bo treba v bodoče malo zapreti stek zadaj, pa dodat en stabilizator. Torej da avto ne bo tako živčen pri višji hitrosti in blagih ovinkih, ampak bo zadnji konec postal malo "lažji" šele ko bo avto res začel dobro zavijat v ovinek. No, računam na nekaj takega, za probat bo.

Poleg optike pa mislim da je ena boljših stvari, ki vpliva na obnašanje avta, zaviranje z levo nogo :) Sicer se še vedno učim, ampak sploh v mokrem je pospeševanje iz zaprtih ovinkov veliko boljše (pač delno simuliraš LSD), pri srednje hitrih ovinkih lahko malo popraviš (zapreš) linijo, če imaš občutek da si prehiter oz. bo radij zavijanja prevelik. Pa tudi recimo da samo malo pobremzaš med prehodi ovinkov, avto precej raje spremeni smer. Sicer imam problem s tem glupim pedalom bremze, ker je preglobok in pol kar naenkrat prime, tako da ni še ravno najboljšega občutka (že tako ni ravno lahko se navadit zavirat z levo z občutkom), bo treba verjetno menjat servo boben za večjega. Potem bo uporaba te tehnike prišla še bolj do izraza, ker se bo dalo lepše modulirat zavorno silo :D Edina slabost te tehnike je, da se zavore precej prej pregreje, ker če je cesta res ovinkasta, si kar veliko časa vsaj rahlo na zavori, kar ni dobro za hlajenje. Pač v fazi učenja verjetno zaviram preveč nežno in preveč časa. Počasi pa bo...upam :D

Tko na hitro, če ne pride vmes kaj nepričakovanega, 13. še test na Grobniku, pol pa na zimsko spanje in dodelave :D
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Da tokrat ne dolgovezim, bolj na hitro kako in kaj...

Torej danes sem ga peljal na Grobniku, pogoji so bili OK, pač asfalt je imel nekih 12°C, je le december :lol:
Avto leži veliko bolje kot prej, v daljših hitrih ovinkih je res zaliman na cesto in tudi dokaj miren, še vedno pa se da recimo malo zapreti linijo z nežnim dotikom zavore.
Spredaj načeloma nimam pripomb, obraba gum zelo enakomerna, občutek na volanu OK, tudi temperature gum so bile znotraj 2°C razlike na notranjem in zunanjem delu gume, kar je v bistvu odlično :D Sicer še vedno je geometrija kakršna je, bo za zrihtat, ampak iz tega kar je, je spredaj pomoje optimum za pisto.
Zadaj pa je kar problem, ker je avto zelo zelo živčen. Sicer je super ko ga pelješ na nekih 90%, ker res lepo "skoči" v ovinek in je rit ravno lepo lahka, da se da dost hitro dat po gasu za ven iz ovinka. Problem so zaviranja in vstopi v ovinek, oz. prenos teže. Za to pa je naklona enostavno malo preveč, tudi sam stek bi blo bolš da je malo bolj zaprt, da bi bil avto bolj miren. Tudi razlika v temperaturi gum je bila po 5°C, notranji rob bolj topel. Sicer v prelaganju iz enega ovinka v drugega še ni take krize, bolj je problem ko zaviram še malo v ovinek, tam gre pa takoj zadnji konec ven :roll: Tako da je treba vozit zelo "by the book", čimlepše in naravnost ga pripravit na zaviranje, zavirat v čimbolj ravni liniji in naredit nežen prehod iz zaviranja v ovinek. Recimo da so tele nastavitve lahko potencialno zelo hitre, samo je težko naredit en soliden krog. To mi je uspelo šele v čisto zadnjem krogu (oz. sem pol rekel da je blo dost :lol: ), ko se je res vse poklopilo.

Sicer sem peljal skoraj 3s hitreje kot prejšnjič, samo avto je kar zahteven za vozit, tako da je treba to porihtat.

Ciljam da bi zadaj naklon zmanjšal na nekih -1.5°, mogoče stek malenkost zaprt, dodat stabilizator (13mm od BMW-ja) in bi moglo bit bolš. S takim setupom bi bil avto naravnost in v blagih ovinkih manj živčen, ko bi se usedel, pa bi vseeno dal občutek lahkega zadnjega konca. S tem mislim da bi precej omilil tole živčnost in on/off uhajanje riti.

Spredaj pa top mounte z max. zamikom za več casterja, višje vpetje rok, prilagojen daljši volanski končnik da je čim manj bump steer-a in pol na podlagi občutka in temperatur gum ustrezen naklon. Upam da bi ga lahko zmanjšal na nekje 1.7° da bi bil na enakem efektu, ampak s pravilnim delovanjem rok in posledično naklonov.

Sicer je neka majhna možnost da pride v garažo nekaj bolj resnega, ki je ene 2 stopnički nad Clio-m, ampak bomo videli kako se bo stvar razpletla. Do odločitve Clio miruje, potem pa gre ali k novem lastniku al pa na stojke un v delo. Pestro bo :D
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
a_sist
Moderator
Prispevkov: 916
Pridružen: 24 Maj 2009, 20:21
Kraj: NM-Tolmin

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a a_sist »

Vsa čast za cajt! Je moglo res letet. Imaš kak posnetek?
Squealing tire is a happy tire :)
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Ja po pravici povedano sem malo presenečen nad rezultatom, ker ni bilo ravno najbolj toplo, pa še 3 robniki niso bili vozni. Optimum po Race Chrono kaže 1:53.5, tako da bi šlo dejansko lahko pod 1:53 če bi bil jaz sposoben :mrgreen: To pa mislim da je že kar lep razultat za tale avtek :D Tako da sem dobil spet malo volje za zimski upgrade. Če malo špekuliram, bi šlo na enih hitrejših gumah pa mogoče vseeno pod 1:52, bomo vidl.
Žal se letos nisem ukvarjal s snemanjem, nimam vse opreme doma (prodal GoPro, za DSLR si pa zmer sposodim 10mm objektiv), pa tudi ne da se mi še s tem ukvarjat. Bi blo pa kar za videt kako živčen je avto in kolk je dela ko letiš počez pri 130km/h :lol: Da ne bo kdo reku da si zmišljujem ali pretieravam :wink: Drugo sezono verjetno kej dokumentiram :D
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Drmo
Prispevkov: 2959
Pridružen: 08 Avg 2005, 10:52
Kraj: Garage

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Drmo »

No pa si le prilezel do tja kjer sem bil jaz s kravo od Focusa :D Verjemi, do 1:52 je še daleč. Bo treba še par konjičev več. Dokler imaš počasen avto se da cajte kar nizati, ker ti druge oviraš, ko pa imaš hiter avto pa rata problem, ker so vsi ostali počasni in te ovirajo.
Enigma motorsport
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

No, mislim da večkrat jaz sebi uničim hiter krog ko se umikam, kot ga drugim da se ne umikam, tako da tukaj ne vidim toliko problema zaenkrat :wink: Roko na srce je avto bil sposoben 1:53, ampak kot sem napisal, 3 robniki niso bili vozni (na novo narejeni in so dali gume gor, torej si lahko vozil samo do črte), razmere tudi niso bile idealne, sploh pa jaz nisem bil sposoben ga držat par krogov zapored na meji da je hiter in ne uide :roll: Mogoče res škoda da nisem snemal, da se vidi kako živčen je, pa se imam za dokaj nežnega voznika :oops: Tako da, tak kot je, s spremembo optike zadaj, kakšno lepšo linijo in nekaj malega sreče bi moglo it pod 1:53 verjetno :roll: Ampak to je mogoče 2-3 kroge od 50, tako da ja, realno smo kar na 1:53.xx.
Konji za 2016 ostajajo kakršni so, mogoče en kratek menjalnik, če že... V planu so 2-4 dodelave čez zimo, če ne pride do menjave, bom vidu. Mi je pa všeč da se končno poznajo rezultati mojega "čaranja" po avtu :mrgreen:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Odgovori