Podvozje

Modifikacije vozil
Odgovori
Uporabniški avatar
moofdi
Prispevkov: 980
Pridružen: 21 Feb 2007, 17:21
Kraj: Radovljica

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a moofdi »

No, ne bit tako skrivnosten. :mrgreen:

Ne pravim da vse postreži na pladnju, ampak vsaj bolj konkretno fanta usmeri u pravo smer...glede na to, da tale podvozje študira že koliko, ene 2 leti, pa mu ne znese, nekaj tudi zaradi nezainteresiranosti drugih, bo mislim da vesel vsake informacije ki mu bo pomagala. ;)

No, tudi meni če sem iskrena...sicer ne na trenutnem avtu, glede na to da je daily pa vmes kakšen Raceland ne bom odkrival tople vode, je pa v izdelavi dirkalc, kjer pa vsaka dodelava prav pride.

Če že nočeš "soliti" pameti, se pa priporočam za kakšen daljši post na zs, v smeri podvozja...informacije iz prve roke so zmeraj najbolj zlata vredne. 8)
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
Drmo
Prispevkov: 2959
Pridružen: 08 Avg 2005, 10:52
Kraj: Garage

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Drmo »

Jaz bom samo pripomnil eno malenkost kar sem ugotovil s testiranjem. Včasih je veliko boljše imet malo trši damping na amortizerjih kot pretrde vzmeti. Če narediš ravno obratno potem pa avto postane težje obvladljiv.

Zato tudi navijam za bilstein b6/b8, ker so tako ali tako mišljene za trše vzmeti. Res je da čez neravnine avto postane bolj trd kot bi marsikomu ustrezalo (to lahko trdim za Integro DC2, Ford Focus ST170 in Peugeot 106), samo se avto veliko lepše pelje in odziva.

Največja katastrofa kar sem jih doživel je bilo ravno pomankanje trdote bound-a, kljub temu da je bil rebound nastavljiv. Avto je dobesedno plaval, neglede na to kako sem nastavil rebound (pa sem šel do te mere da feder ni bil več zmožen do konca iztegniti batnice in se je dejansko posedel, tako da se je preload vzmeti povečal).

Če je damping narejen za 172ko, potem verjetno to ravno pomeni to da je mišljen za težji avto (recimo da je razlike na sprednji osi ene 80kg med 172 in 16v) in ravno ta razlika sedaj "skače ven" in naredi avto po tvojem občutku nevozen.

Ubistvu si sam tisti ki je skrenil kompromis pri tem da si jim pustil da oni nastavijo damping, ker velikokrat je težko razložiti da imaš na avtu nekaj kar "nebi smelo" biti tam (v tvojem primeru amortizerji od 172 in fedri od twinga). Če si bil toliko prepričan v svoj prav, bi moral vztrajat pri svojih izračunih do konca, zraven dobit tudi izpisek testa, ki bi potrjeval tvoje zahteve.

V največ primerih je vedno tako da pri cenejših alternativah nimaš te možnosti oziroma te ne jemljejo resno pri zahtevah (če so sploh možne), tako da žal je treba poseč po dražjih alternativah ali pa se sprijazniti s tem kar je na voljo.

Pa čisto tako kot zanimivost. Pri Integri smo dali trše vzmeti (za več kot 2kg/mm trše spredaj in zadaj, iz cca. 5kg/mm na 7,2kg/mm) pa se pri udobnosti med vožnjo skoraj da ne pozna. Če sem iskren se avto manj nagiba in mehkeje pelje kot moj Focus s serijskimi vzmetmi in biltein b8 (na integri b6). Damping je še vedno v meji tistega kar bilstein priporoča za trdoto vzmeti na b6/b8 pri integri.
Enigma motorsport
Uporabniški avatar
schkorc
Prispevkov: 1096
Pridružen: 11 Dec 2003, 13:54
Kraj: Prebold

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a schkorc »

@Drmo: V osnovi je to povsem res (da ni dobro imeti pretrde vzmeti), ampak pogosto so avtomobili tudi preveč dušeni (bodisi na compression-u, kar je redkeje ali predvsem na rebound-u, kjer se zelo pogosto dogaja to kar omenjaš- da se avto ob vožnji "sesede").
Sploh pa se pri predelavah preveč in pogosto še narobe spreminja stvari, da bi lahko delale.

Tako tudi v tem primeru. In za te osnovne težave, ki jih omenja kmetek, res mislim da ni krivec dušenje (bi napisal, da sem prepričan, ampak ker težko na daljavo preko računalnika ocenim dejansko stanje tega kar piše, naj bo z rezervo, da mislim :)).
Kot sem v prejšnjem postu omenil, so to osnovne težave in napake, ki jih dela praktično vsak, ki se začne ukvarjati s predelavami podvozja (ali kdaj že samo s popravilom).

@moofdi: Saj ne da bi bil skrivnosten, ampak nas skoraj na vsakem koraku učijo, da je potrebno praktično vsako stvar (sploh pa znanje) zaračunati :). Če pa se takšne stvari zaračunavajo, pa potem razne "naredi si sam" ali "pomagajmo si med sabo" akcije odžirajo kruh tistim, ki s tem služijo.
Tako, da rešitev je preprosta; obisk delavnice, kjer bodo v zameno za € uredili podvozje in/ali svetovali- HEC :lol:.

Kakorkoli sem mišljenja, da več glav več ve. Zato se mi tako kot kmetku zdi škoda, da bi se po ZS/mailih ali delavnicah "skrivalo" znanje, če pa nas lahko takole preko forumov sodeluje več. In ne, tudi meni ni težko deliti tega kar vem (se pa zavedam, da trenutno dajem tak vtis ;)).

LP, Primož
Uporabniški avatar
moofdi
Prispevkov: 980
Pridružen: 21 Feb 2007, 17:21
Kraj: Radovljica

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a moofdi »

No, malo za nalašč sem podrezal, ker je res tako izgledalo (kot si že sam ugotovil :lol: ) kot da si podražil potem pa tišina. :mrgreen:

Tisto o peljat v delavnico , dat € pa odpeljat bom preslišal :P...je veliko bolj "terapevtsko" če sam kaj postoriš pa se še kaj naučiš. :wink: Seveda za vsakega ki ima voljo pa nekaj znanja.

Sam sem trenutno 19ko pripeljal do tiste točke, da za daily avto mam podvozje pošlihtano do te mere da ne vidim smisla še karkoli nadgrajevat, brez da podrem kompletno podvozje. Ker se pa dela dirkalc oz. bo bolj track car, kjer bo treba stvari malo bolj dodelat, sem pa željan vsake informacije v to smer katera mi utegne pomagat. Sicer mi manjka znanj na tem področju, tako da bolj sledim takim temam pa "podrezam" ko pride do kakšne zanimive debate. ;)
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
schkorc
Prispevkov: 1096
Pridružen: 11 Dec 2003, 13:54
Kraj: Prebold

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a schkorc »

Če praviš, da imaš podvozje na daily avtomobilu tako dobro predelano, da ne potrebuješ več, potem si najhujše po eni strani že dal skozi :).
Namreč dosti lažje je narediti namensko podvozje (kot omenjaš recimo za track car), kot pa to kar praviš, da si že naredil in s čimer se trenutno mučim(o) pri nas (no pa tudi kmetek)- torej dobro športno podvozje za vsak dan. Takšno vsestransko daily ali "daily sport" podvozje je za moje pojme najtežje narediti, ker mora podvozje znati delati bolj ali manj "vse".

LP, Primož
Avtoslalom? Več na www.amd-sempeter.si
Uporabniški avatar
moofdi
Prispevkov: 980
Pridružen: 21 Feb 2007, 17:21
Kraj: Radovljica

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a moofdi »

schkorc napisal/-a:Če praviš, da imaš podvozje na daily avtomobilu tako dobro predelano, da ne potrebuješ več, potem si najhujše po eni strani že dal skozi :).
Namreč dosti lažje je narediti namensko podvozje (kot omenjaš recimo za track car), kot pa to kar praviš, da si že naredil in s čimer se trenutno mučim(o) pri nas (no pa tudi kmetek)- torej dobro športno podvozje za vsak dan. Takšno vsestransko daily ali "daily sport" podvozje je za moje pojme najtežje narediti, ker mora podvozje znati delati bolj ali manj "vse".

LP, Primož
Ja no...pošlihtano je do te mere, da je avto na tleh, pa se dokaj kulturno pelje...pač za daily hočem da avto tudi zgleda, tukaj pa že nastane kompromis med izgledom in lego. Pač z tršimi torzijami pa debeljšim prednjim in dodatnim zadnjim stabilizatorjem pa KW gewinde, se avto (za moje pojme) pelje spodobno čeprav je cca. 7cm nižji kot original.

V tem smislu ne potrebujem več. ;) Dosegel sem max. kompromis med izgledom pa lego...udobja pa pač tukaj ni.

Tako da sem (zavestno) precej daleč od tega kar išče kmetek, ki pač išče "ultimate" cestno podvozje. Jaz pa preživim če je avto malo trši čez luknje, se še vedno pelje spodobno, izgleda dobro, pa še kakšen track day se da odpeljat bp.

Moje podvozje ne zna delat vse, zna pa tisto kar jaz od njega pričakujem. 8)
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Malo pozabil na tole temo (in na avto) :roll:

Daleč od tega da sem vseveden, ampak da so za moj avto 40kg/cm fedri pretrdi se mi zdi pa malo smešno. Za Gr.N so bile na voljo 45 in 55, s tem da je bil avto lažji, zato ne vem zakaj bi bilo to preveč? Recimo na 32kg/cm se je peljal prou super, če odštejem da amortizerji niso več delali kot bi mogli ob večjih luknjah.

S francozi se ne da nič zmenit, še kar gonijo svoje. Priznam da sem tudi sam kriv, ker nisem ustrajal da uporabijo moje podatke (katere sem jim vseeno poslal), ker bi verjetno bilo narejeno tako kot je treba, ampak kar je je. Amortizerje in meritve bom zaupal firmi Amortizer d.o.o., glede na to da imajo dyno in je več znancev zadovoljnih s predelavo (ne govorim o obnovi starih amortizerjev), mislim da bo OK.

Ker mi daily E30 vsak dan riše nasmeh na obraz, vedno bolj razmišljam, da se večje predelave na Cliu končajo...torej zrihtam te amortizerje, naredim top mounte in zrihtam zadnjo premo. To je to od podvozja, mislim da bo še vedno več kot spodobno vse skupaj in mogoče želja po komplet nastavljivem podvozju uplahne. Vsaj pri tem avtu, ker ko se enkrat malo več prevoziš z RWD avtom, se malo zamisliš v kakšne vrste avta bi vlagal nadalnje €€€ :roll: Pa ne da FWD ni zabaven ali hiter, enostavno je to čist drug svet in ko bo na E30 porihtano podvozje (upam da do konca sezone) na podobnem nivoju kot pri Cliu, bom resno razmislil v kateri avto oz. layout (FWD/RWD) bom vlagal malo več volje, časa in nenazadnje €€€.

Ker je tema čisto splošna in ni omejena na Renault-e, lahko naredim hiter spisek kaj čaka E30:

GT Cupline gewinde (nimam pojma kakšne trdote so fedri, niti ni važno, jih lahko menjam za 2.5" ID)
Bilstein B8 amortizerji
Predelana zadnja prema z nastavljivo optiko (naklon in stek)
Dodan naklon spredaj
Zadnji 16mm stabilizator (serijsko 13.5mm)
25% LSD

Naklon spredaj bo fiksen, najprej serijski (na spuščenem avtu) in kasneje po potrebi povečan do 0.75°. Stek 0 ali malo odprt, zadaj še ne vem kakšno optiko bom vozil, se bo videlo sproti. Sprednji stabilizator bo zaenkrat serijski, po potrebi debelejši M technic, zadnji od Compact-a M technic. Pri amortizerjih ne bom oddkrival tople vode, B8 in ma da dela kot se zagre. Bistvo teh Cupline gewind je to, da so nove, imajo TÜV in so bile smešno poceni (100€ vzmeti in nastavljive šalce). Če bo potreba, kupim nove 2.5" ID vzmeti poljubne dolžine in trdote in zamenjam. Sam LSD (obnovljen) verjetno ne bo toliko prišel do izraza pri tem motorju (1.8, 113KM) in na dobrih gumah, to je bolj upgrade za bodoče.

S tem kompletom upam stavit, da bo avto na cesti enako hiter, če ne hitrejši kot je Clio, če odštejem razliko v pospeških in zavorah. Verjetno ga rešuje 200kg več in daljša medosna razdalja, da se bolje pelje, čeprav je zarad same zasnove zadnje preme skoraj toliko živčen kot Clio. To se bo deloma rešilo z optiko.

Če me zima ne prehiti, pridem enkrat sprobat oba avta na RL, na istih gumah, zna bit zanimiva primerjava :D
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
frankie
Prispevkov: 318
Pridružen: 30 Okt 2005, 23:31

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a frankie »

Lepo da se stvari odvijajo kot se:)
Ni mi jasno, gewinde ze imajo amortizerje, kako bos kombiniral z b8?
Tadahalan Clio? NO WAY:)))
Uporabniški avatar
moofdi
Prispevkov: 980
Pridružen: 21 Feb 2007, 17:21
Kraj: Radovljica

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a moofdi »

Na e30 je zadaj feder in amortizer tako ali tako ločen (podobno kot pri Clio II), spredaj pa mogoče vložki v ohišje od amortizerja.
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
schkorc
Prispevkov: 1096
Pridružen: 11 Dec 2003, 13:54
Kraj: Prebold

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a schkorc »

Ne vem ali nočeš pomoči, ali pa nočeš pomoči :)?

Kdo je rekel, da bi bile trenutne vzmeti pretrde? Tako kot si si zamislil (in daješ primerjave), so vzmeti kvečjemu precej premehke. Če ne bi spreminjal ostalih stvari, pa ne bi bilo s trenutnimi vzmetmi nič narobe.
In ker bi ti rad dobro... Ponovni stroški z amortizerji, bodo (kot sem že napisal) stran vržen denar, ker ne bo nič drugače (BTW potem se tudi prej avto z zanič amortizerji ne bi peljal solidno). Amortizerji (vsaj ne takšni) enostavno ne znajo narediti tega, kar pričakuješ od njih (niti niso temu namenjeni). In s tako predelanim podvozjem se bo tudi BMW zanič peljal.

LP, Primož
Avtoslalom? Več na www.amd-sempeter.si
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Svojo "srečo" bom poizkusil pri podjetju Amortizer d.o.o. :D

Dobijo praktično nove amortizerje in vse potrebne podatke, upam da se končno naredi neko spodobno zadevo, ker pol mi počasi zmanjka volje in energije, če se vsaj mal ne navozim letos :roll:

Ker imam glih vse na kupu...
"B6", B8 in Gr.A :mrgreen:

Slika
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
a_sist
Moderator
Prispevkov: 916
Pridružen: 24 Maj 2009, 20:21
Kraj: NM-Tolmin

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a a_sist »

Kakšna je razlika v trdoti med cup, bilsteini in z gr.A?
Squealing tire is a happy tire :)
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Odvisno od avta do avta, uporabe,... Pač so prilagojeni na določeno težo avta, trdoto vzmeti, stil vožnje... B8 so samo skrajšani (in verjetno nekaj malega prilagojeni) B8, torej za spuščen avto. To sem vzel zato, ker bo avto nekje 5cm nižji. Clio samo nekje 2.5-3cm, zato so B6 OK, pa itak sem jih prilagodil krajšim vzmetem.
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
szobov1
Prispevkov: 145
Pridružen: 08 Mar 2012, 15:08
Kraj: Ormož

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a szobov1 »

zdravo

bom kar tukaj napisal vprašanje, da nebom nove teme odpiral. Mi lahko kdo svetuje, če se odločim za nižanje avtomobila Renault Megane II, letnik 2004, katere amortizerje in vzmeti priporočate ? Bi pa ga spustil tak -35mm, -40mm. Za dokaj spodobno ceno.
Uporabniški avatar
furi
Prispevkov: 673
Pridružen: 26 Jan 2012, 16:06

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a furi »

odvisno kaj iščeš in kaj je zate spodobna cena :) če hočeš poceni uzami kašne apex vogland in podobne vzmeti, če hočeš neko spodobno razmerje med ceno in kvaliteto vzameš nekaj v rangu eibacha , h&r, če pa hočeš met po višini nastavljivo, potem je pa spet cela druga zgodba :) če ga spustiš za 40mm mislim da ni nobenega problema če imaš original amortizerje...
Odgovori