Podvozje

Modifikacije vozil
Odgovori
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

To s torzijami mi je jasno, ampak pri PSA je vsaka torzija posebej vpeta, tako da v osnovi imaš ti neodvisno vzmetenje :wink: Clio pa ima obe torziji združeni in ne glede na to, da je vmes tisti člen ki jih povezuje vpet v stabilizatorske torzije in je načeloma fiksen, ti še vedno ob premiku enega kolesa, vleče tudi drugega. Tako da imaš dvojni stabilizator v teoriji, tudi vzmetne torzije delujejo kot stabilizator :roll: Pač nikakvo v osnovi, nimaš kaj, hecno mi je edino to, da je imel Gr.A isto narejeno. Sicer ne vem kako se pelje, ampak baje da OK. Spet tako kot si rekel, dirkalc ima tistih 5cm hoda in trde vzmeti/torzije in neke hude razlike v optiki skozi hod niti ne rabi bit, sploh če se ne gre za kakšen makedamski rally. Tako da to res mogoče ni tak problem, kot recimo negativni hod ali ta neodvisnost L <-> D.
Samo žal v mojem primeru ni tega, ker ne delam dirkalca, ampak načeloma za na cesto. Pa sej si vsak misli da po cesti se ne divja in da itak ne izkoristiš avta... Ja, sej se ne lovi desetink in brezglavo vozi, samo enostavno mi ni najbolj všeč kako dela zadnji konec na slabi podlagi in to bi rad zrihtal čimbolj inovativno. Ker topla voda s serijskim mostom je bila že odkrita, za 550€/750€ dobiš tole:

Slika

Spodnji most (Gr.N):
Serijski most z ojačitvami preko "rok", predelava vpetja na uniball
Zadeva je bolj fiksna in daje več povratnih informacij kot serijsko vpetja na gumah

Zgornji most ("Gr.A"):
Serijski most z ojačitvami preko "rok", predelava vpetja na drsne puše, pa še sama os ni več fiksna v roki, ampak posebej, da se nastavlja optika in v tem primeru +4cm widetrack-a. Se pravi nastaviš optiko, zaradi puš je zadeva bolj toga in imaš boljši feedback, pa še ležaji ne trpijo zaradi "distančnikov".


Slika

Slika


Tako da tole na zgornji sliki si lahko naredim za nekih 150€ (dam odrezat 4 kose pleha na laser za ojačitev in jih privarim, dam postružit puše za vpetje in naredit 2cm distančnika za med roko in pesto) in glede na to da imam doma še en most, me mika da bi vseeno probal, da vidim koliko je dejansko razlike. Sicer ne vem če je dovolj prostora pri rezervarju/loncu za tako velike ojačitve, bi moral prilagodit...
Poleg tega pa bi se rešil še enega problema, katerega so tudi pri Satchell-u in si že omenil, se pravi bolj konstantno delovanje amortizerja (v primerjavi s PSA, ker ima Clio daljši hod amortizerja) in dovolj negativnega hoda, tako da bi dal stran serijske torzije in dal gor gewinde, stabilizatorske torzije pa pustil in po potrebi dal dodaten stabilizator (od E30 zadnji je kot ulit, že na lagerju 19mm). Tako bi imel bolj fiksen zadnji konec, nastavljivo optiko, večji feedback, trdota po želji in še vedno dovolj negativnega hoda. Tole bi šlo skozi za cca. 1k€ recimo in verjamem da bi bilo že kar precej bolje.
Samo če že, bi si skoraj raje naredil komplet drug zadnji del. Se pravi naredit "jig" na podlagi serijskega mostu, da se obdrži serijska vpetja na karoserijo in dobi pravilne mere cele zadeve. Pol pa tako kot sem že napisal, posamične roke s sweep kotom 8-10° (oz. bi prej izračunal koliko naklona rabim pridobit skozi hod glede na nagibanje avta, na podlagi naklona in temperature/izkoristka gume. Recimo na GHD Učka je bila zadaj razlika 12°C med zunanjim in notranjim robom gume, pa je to daleč od piste. Spredaj je bilo tudi okoli 10°C razlike), neke nastavljive gewinde, peste ponucam od RS-a in pol se rabi samo še nek nastavljiv stabilizator gor vpet. Pa lepo na samem mostu bi na zunanji strani (ker je več prostora) naredil več lukenj za vpetje rok. 2 po dolžini (8°in 10° sweep angle) in še ene 3 po višini (roll center). Na fino pa nastaviš s podložkami na samem pestu. To mislim da bi moglo špilat, ko bi prej fajn potestiral kaj se zdaj dogaja in zračunal kaj točno se rabi.

Spredaj pa premaknit vpetje rok višje, mogoče malo popravit same linije vpetja rok (zdaj so na V če gledamo iz vrha in na gor iz strani če gledamo smer vožnje), zamaknit top mounte nazaj kolikor gre, primerno dvignit še vpetje volanske letve zaradi bump steer-a in mogoče na pestu naredit nove luknje za volanski končnik, da je bolj odziven volan (ker druge pametne letve ki bi pasala gor ni). Pa še kakšen nastavljiv stabilizator ne bi bil tako napačen, glede na to da najdebelejšega take oblike že imam (oz. 182 ima 0.5mm debelejšega, kar dvomim da bi opazil). In ko si tako daleč, bi se mogoče naredilo kar cel most iz nule, da se ne predeluje obstoječega, cevni bi bil sigurno močnejši, pa ne nujno da kaj veliko težji. In če kdo misli da pretiravam, tudi to se dobi, ampak s serijsko geometrijo, oz. na zadnjem vpetju imaš 2 luknji :D


Slika


Ko vse to narediš, pa vidiš da je itak karoserija iz putra in imaš avto ki se še vedno zvija in plava, samo ne več na podvozju... :icecream: <- To in dejstvo da me mika RWD je največja zavora... :roll:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Little_tortilia_boy
Prispevkov: 423
Pridružen: 21 Nov 2005, 12:50

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Little_tortilia_boy »

mislm da sam čakaš, da ti en požegna da se lot raj e30 :D
Slika
Uporabniški avatar
Drmo
Prispevkov: 2959
Pridružen: 08 Avg 2005, 10:52
Kraj: Garage

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Drmo »

Jst ne bom rekel nič :lol: :lol: sploh pa bmw ni nek presežek, razen tega da imaš večje motorje in rwd :|
Enigma motorsport
Uporabniški avatar
moofdi
Prispevkov: 980
Pridružen: 21 Feb 2007, 17:21
Kraj: Radovljica

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a moofdi »

Jure, jst občudujem tvoje znanje pa zagnanost...samo kot sem ti že enkrat povedal...za na cesto 3mač kompliciraš. :shock:
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
frankie
Prispevkov: 318
Pridružen: 30 Okt 2005, 23:31

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a frankie »

Only dead fish go with the flow...

OFF: Da nardiš s svojimi rokami "specialen, edinstven" avto, pa ne nakupiš vsega v trgovini, ti more dat neko nenormalno zadovoljstvo :D
Tadahalan Clio? NO WAY:)))
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Little_tortilia_boy napisal/-a:mislm da sam čakaš, da ti en požegna da se lot raj e30 :D
Haha, žal ne, edin če bo primaknil še ene 2-3k€ zraven za nakup, pol se jo pa res lotim :D A si imel že možnost peljat kakšno solidno E30 s solidnim podvozjem? Ne glede na moč motorja... Če si, pol razumeš, ali pa ti enostavno ne potegne, vsak ma svoje preference.

Drmo napisal/-a:Jst ne bom rekel nič :lol: :lol: sploh pa bmw ni nek presežek, razen tega da imaš večje motorje in rwd :|
Ja ravno vsak se ne bi odločil za E30, bolj tisti ki so že imeli kakšno in jim je malo pod kožo zlezla, ker boljših osnov je kar nekaj, recimo MX5 v istem cenovnem rangu. Je pa fajn ker je pri E30 vsa topla voda že odkrita na vseh področjih in se samo zabubiš pred računalnik in delaš spisek kaj si boš predelal/zamenjal/vgradil. Je veliko manj trial&error...

moofdi napisal/-a:Jure, jst občudujem tvoje znanje pa zagnanost...samo kot sem ti že enkrat povedal...za na cesto 3mač kompliciraš. :shock:
Mah kaki znanje, dosti preberem in pregledam, nekaj malega tudi probam, to je vsa umetnost :wink:
Itak, lahko se naredi vse custom in zmeče na podvozje še 3k€, pa na cesti ne bo veliko hitrejši. Mogoče bolj varen ob enaki ali večji zabavnosti, definitivno pa ni "vredno" tega počet, to mi je jasno kot beli dan. Lahko mi verjameš da sem dal skozi večina angleško govorečih forumov in prelistal stotine slik v iskalniku tipa: "Clio Gr.A suspension", pa nisem našel neke revolucije. Edino en belgijec ki vozi GHD je zmontiral komplet premo od RS-a, to je pa tudi vse. Kar je logično, tist ki dirka, more imet narejen avto po pravilniku, extremov se noben ne gre, za na cesto se pa folk vozi na podvozju za par 100€. Jest na to gledam tudi malo dolgoročno, en na valver forumu je samo predstavil predelavo mostu na pesta od RS-a, ponudil soforumašem da jim naredi isto za, če se prav spomnim, 300 funtov če vse sam priskrbi in je takoj dobil 3 naročila. Naredil jih je 5 v roku par mesecev, pol ni več update-al teme. Angleži itak pokupjo vse, tko da tukej bi se dalo kakšen kos gor prodat verjetno pa si malo povrnit stroške, ker teh avtov majo oni za track day-e ko dreka gor, pa si niti torzij ne zamenjajo. Zdej al ne vedo da je to napol zastonj update, al pa jim je vseeno :roll:

En primer, cena tistega mosta iz prejšnjega posta...2100€. Kdo to kupi, nimam pojma. A očitno gre v promet, če ga imajo v katalogu :lol:

Sej pravim da ni to neka znanstvena fantastika, v (recimo) Solidworksu si zrišem vse oporne točke na karoseriji, zadnji most, sprednji most in komponente podvozja (roke, amortizerje, pesta), pa se že da lepo premerit vso "optiko" v programu in lahko na hitro vidim razliko med recimo 4cm višjim vpetjem rok na mostu, kakšen naklon je to potem ko gre avto v ovinek in se nagne za recimo 5cm. Isto zadaj, lepo oporne točke koliko je zadaj prostora in se pol zriše en model, da to fizično paše na avto in taka vpetja da dobim primerne spremembe optike skozi hod. Literature na to temo je pa itak ogromno, recimo urosr mi je dal enkrat en dober link, kjer imaš razloženo res vse od a do ž, sicer bolj za tak tip podvozja, ki ga ima on, ampak se da marsikatero vzporednico povlečt. Pač v takem primeru se pol "spodobi" dat še ene 2-2.5k€ za nastavljive gewinde, da lahko to pol res konkretno nastaviš in prilagodiš, pa dobit je treba osnovne podatke (nagibanje avta, hod koles na cesti,...), za kar je tudi že ene 2 leti ideja kako si naredit eno simpl telemetrijo. Da imaš osnovo iz kje izhajat.
Samo tega se živ bog ne polati, ker se jim očitno ne da oz. ni potrebe. In ja, roko na srce, bi imel tudi jaz več od tega če bi ta denar zapravil na bencinu in gumah, samo ko te prime te prime in si ne morš pomagat, da ne bi razmišljal, kaj pa če... :mrgreen:

Čist tko za predstavo, tole je sicer Punto S1600, ampak da se ve na kaj ciljam. Torej roke iz okroglih jeklenih cevi in amortizer vpet bolj pokonci (kolikor pač dopušča tak dizajn in prostor).

Slika
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Symon
Prispevkov: 2781
Pridružen: 29 Sep 2008, 11:14

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Symon »

Ok, pa se ti "splača" za tisto nekaj več občutka? Kot si sam ugotovil, potem je že školjka toliko mehkejša...


Vem da bom zdajle zašel offtopic ampak ker vidim, da imaš težke dileme:
MX5 je pa zanimiva osnova, če še nisi peljal nobene, ti priporočam, da si čim prej zrihtaš kak krog. Sam sem peljal nekaj 1,6 in 1,8 in lahko rečem, da se una špera luštno pozna, sedenje je kot mora biti. Zanimiva osnova in čisto razumem, zakaj toliko ljudi rihta te "avtočke". Mogoče res izgleda frizerski avto, ampak v pravih rokah... Bridgetogantry (Nurburgdale) je med drugim imel ravno MX5 1,6 turbo in z njo delal konkretne scene vsem na Nurburgringu. Kasneje je presedlal na RX8, trenutno ima pa (zanimivo) E30. Pa kolikor sem dobil občutek, na MX5 ima vseeno same lepe spomine. Malo poglej, če boš imel čas, stare članke ali posnetke kako se pelje. Pa un turbo kit naprimer je bil dobesedno cheap ebay kit, tudi na podvozju, če se prav spomnim ni rabil odkrivati tople vode.
Uporabniški avatar
Little_tortilia_boy
Prispevkov: 423
Pridružen: 21 Nov 2005, 12:50

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a Little_tortilia_boy »

kmetek napisal/-a:
Little_tortilia_boy napisal/-a:mislm da sam čakaš, da ti en požegna da se lot raj e30 :D
Haha, žal ne, edin če bo primaknil še ene 2-3k€ zraven za nakup, pol se jo pa res lotim :D A si imel že možnost peljat kakšno solidno E30 s solidnim podvozjem? Ne glede na moč motorja... Če si, pol razumeš, ali pa ti enostavno ne potegne, vsak ma svoje preference.

Nism še, me je pa že prjel kdaj ja, glede na to kolkrat sm jo že pelu zadi na prikolci :D
Slika
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Izkoristil slabo vreme in dodobra potestiral avto zdaj 2 dni..."testni poligon" Cerknica - Rakitna, zaprti do srednji ovinki, hitrosti 60-130km/h, veliko kombinacij, dokaj ozka cesta, enakomeren grip asfalta :)

Sicer nimam pojma kakšna je zdaj optika zadaj, po filingu bi rekel malo več naklona in stek približno isto (še vedno dokaj zaprt) :wink:
To je čist drug avto, zadaj veliko več gripa, veliko manj živčen je in samo zaupanje v avto v dežju x5. Dejansko lahko tiščiš in zelo počasi in nežno uide zadaj, prej je samo odneslo... Zdaj je že skoraj podkrmarjen ko si na meji in nežen na volanu. S tem da sem menjal gume naprej-nazaj glih zaradi tega, pa je zadaj s slabšimi gumami veliko več gripa kot prej na serijski optiki :shock:

Tako da morem zdaj pa res skočit v Litijo na optiko in mislim da prav veliko ne bom spreminjal, spredaj malo več naklona, zadaj pa odvisno kaj bo pokazalo, ampak načeloma bi ob istem naklonu (če bo OK, torej nekje 1.2-1.4), samo malo odprl stek in stvar rešena. Ker mi je OK da zadnji konec dela in je igriv, samo da je predvidljiv pa je OK :mrgreen:

Kar me je pa najbolj presenetilo, da je avto tako miren pri "left foot brakingu" :shock: Prej je bil zelo živčen in si tega v mokrem sploh nisem upal pri vožnji na polno, zdaj se da pa dejansko zelo nastavljat pod/pre-krmarjenje in te sploh ne preseneti, to mi je res nekaj novega. Bi mogu dobit za probat 182 CUP, ker mislim da po filingu je pa zdaj tole že zelo blizu, kar je tud nekako cilj :D
Po moji logiki se spredaj grip ni mogu zmanjšat, torej se je zadaj povečal, kar je super, zdej je na vrsti sprednji konec :lol:
Bo pa treba nekaj naredit na bremzah, trenutni setup je postal (sploh z LFB) enostavno premalo vzdržljiv. Tako da iščem neko pametno opcijo za all-alu 4 batne čeljusti. Ene že imam, samo so rahlo velike oz. debele in bi rabu 10-12mm distančnike, samo bo guma na robu blatnika, kar ni OK :roll: Mogoče kakšne Willwood...?

Odločitev, da Clio ne gre od hiše, je zdaj dokončno potrjena, pa skoraj sigurno tudi nič novega ne pride (sicer sem še zmenjen za ponoven ogled in konkreten test ene M(otorsport) E30), ker enostavno za stopničko dalje, je treba vložit 10k€ v katerikoli avto (neko ropotijo za 3k€ + predelave, ali dobro osnovo za 7k€ + detajli), stroški se povečajo, kosi so dražji, material bolj trpi,... Ni mi vredno zaenkrat, raje še tega malo porihtam...

Tako da, čez zimo se bo spet malo migalo, predelava na gewinde (zaradi nastavljive višine oz. predvsem corner weight), solid top mounti za večji caster, vpetja rok in volanske na most, krajši dif in mogoče zadnji stabilizator :a2_1serviser

Cilj? Na enakih DOT gumah (TW 140-180) dosečt 5% višje hitrosti čez ovinke, avto naredit bolj "siguren" pri višji hitrosti in predvsem da se bolje izkoristi vse kar avto ponuja, torej da se vse možne nastavitve čim bolje "poklapajo" med sabo, za moj stil vožnje. Avto ostaja na DOT gumah, mogoče edino kakšne semi-slick (ala Federal RSR), pa še to ne vem če. Imam rajše cenejše gume in mi jih ni škoda skurit, pa še cel avto manj trpi :D

Za konec pa še eno vprašanje. Avto se na 80-90% pelje čist OK kar se tiče vzmetenja, zadnjih 10% pa mi ni več OK. Premehak je oz. deluje kot cheap podvozje (kar dejansko je :lol: ), torej čez manjše luknje je bolj "harsh", čez večje pa ga zabije. Zdaj pa me zanima kaj je boljše, dat malo trše vzmeti in samo prilagodit odpret kompresijo in zapret rebound, ali pustit enako trdoto vzmeti in zapret kompresijo? Mislim da bo prva opcija boljša, ker z drugo bo še bolj "harsh" pomoje... :roll:

Mnenja? :roll:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
frankie
Prispevkov: 318
Pridružen: 30 Okt 2005, 23:31

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a frankie »

Torej kakšen setup je zadaj?
Glede na moje izkušnje z motocikla, je trša vzmet boljša, sploh če imaš toliko rebound rezerve.
En "avtoslalom" cinquecento z prvič (jaz) videno izvedbo...
Slika

In še en lep video, ohlins megane VS cup
https://www.youtube.com/watch?v=nCJQ6GxfwFc" onclick="window.open(this.href);return false;
Tadahalan Clio? NO WAY:)))
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Jaz nimam nobene rezerve, ker amortizerji niso nastavljivi. Samo če že dam 200€ enmu da jih zrihta, mu prinesem A4 format z izračuni, da ne bo pol reku: "Ja nism vedu kaj točno misliš.". Sem se že pri AVO tko nategnu pri amortizerju za 350€/kos :roll: Zato bom prvu naredu gewinde, trdoto vzmeti izbral glede na izkušnje drugih in pol dal vse to prilagodit nekomu, ki ve kaj dela. To je vse :wink:

Tole na cinq-u bi rekel da je fora samo v tem, da je avto precej spuščen in niso mogli narest tok kratkega amortizerja, al pa da so dali sam amortizer bolj pokonci in s tem malo izboljšali razmerje med hodom kolesa in amortizerja. Ker serijsko izgleda takole...

Slika

Tale primerjava Meganov je mal tko. Hudo podvozje primerjat z malo hujšim... V tej dotični temi je bolj govora kako prastaro tehniko približat malo manj stari :lol: Tukaj že osnove ne štimajo, kjer so šele kliki na amortizerjih :roll:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
frankie
Prispevkov: 318
Pridružen: 30 Okt 2005, 23:31

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a frankie »

Kaj mas zdaj na cliotu zmontirana rs pesta? No vesel sm, da zdaj "skoraj špila"!
Tadahalan Clio? NO WAY:)))
Uporabniški avatar
a_sist
Moderator
Prispevkov: 916
Pridružen: 24 Maj 2009, 20:21
Kraj: NM-Tolmin

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a a_sist »

Kaj zdej se pelje bolj kot original al ne?
Squealing tire is a happy tire :)
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Hja, bolje je relativno :mrgreen:

Ja zadaj so RS pesta (ki niso spet tak bolt-on, kot se to bere na angleških forumih :roll: )...

Zadnji del je veliko bolj stabilen, manj živčen in daje precej več zaupanja v avto, sploh v mokrem. Posledica tega pa je, da je zdaj porušeno razmerje oprijema spredaj zadaj. Torej ker zadaj bolje drži, je občutek da spredaj manj, čeprav je isto. Torej bo treba zdaj spet sprednji konec spravit v red (kar bi ga tako in tako), da bo pod črto komplet avto imel več oprijema, pa še vedno razmerje, ki bo meni odgovarjalo :D
Spredaj mi še vedno pobira robove na zaprtih ovinkih, zato se bo še malo povečal naklon (1.7 -> 1.9), samo je pa to slabo za zaviranje in pospeševanje na slabi podlagi. Zato se bo premaknilo vpetja rok nekje 3cm višje (posledično tudi volansko letev, da ne bo bump steer-a), pa naredilo solid top mounte, kateri bodo zamaknjeni čimbolj nazaj, da se pridobi caster. S tem se popravi 2 stvari:
1. vpetje rok: namesto da se bo naklon skozi hod kolesa zmanjševal, bo ostal enak oz. upam da se malenkost povečal (vsaj na začetku hoda)
2. top mounti/caster: naklon se bo z zavijanjem koles še bolj povečeval kot se zdaj

Pod črto, bom lahko imel manj statičnega naklona (torej grem lahko brez problema na 1.5°, da ne bo živčen pri zaviranju in pospeševanju), ko bo šel avto v ovinek, se bo naklon zmanjševal veliko manj kot zdaj (nekaj se bo verjetno vseeno) in pa, če bolj bo zaprt ovinke, več bo naklona oz. v praksi bo verjetno vse skupaj dokaj linearno. Torej, več oprijema v VSEH oholiščinah, na ravnem, čez luknje, na zaviranju, čez ovinke,... Oz. bom rekel realno, veliko manj kompromisov bo, še vedno ne bo pljunek v morje kakšnemu modernemu podvozju na nekem namenskem športnem avtu.

Na koncu se bo treba poigrat še s kakšnim stabilizatorjem in fino nastavitvijo optike, ampak mislim da bo moglo vse to naredit še največjo razliko. Pač če bi imel znanje in izkušnje, bi prvo to porihtal, tko pa, sem začel na napačnem koncu... :| Ko se konča sezona, avto na klocne, vse komponente premerit iz zrisat v Solidworksu, da se lahko naredi simulacija trenutnega podvozja, pol pa se igrat dokler se ne dobi nekih primernih rezultatov. Kakšni so, bom mogu še naštudirat pri drugih avtih s podobnim sistemom vzmetenja. In ko bo vse to na papirju nekako štimalo, se zadevo udejani in upa da najboljši rezultat. Če ne pa v prešo :lol:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Podvozje

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Danes je bil dan D kar se tice nastavljanja podvozja v letosnji sezoni :D
Po 5h dela je uspelo nastaviti optiko spredaj IN ZADAJ :mrgreen:
Vsakic je bilo treba dat dol kolo, zavorne klesce, disk, odtegniti vijake pesta, zamenjat/dodat merilne listice, vse skupaj nazaj sestavit, zresetirat optiko in pogledat kaj je ratalo. Na desni strani mislim da sva delala 5x, na levi pa 8x :roll: Ene 2x naju je malo zmedla optika (se ocitno cist razstela ko das napravo dol iz kolesa), 1x je bila moja napaka, ampak vseeno se vlece... Na Clio II je tak postopek vsaj 3x hitrejsi ce ne vec (odtegnes 4 matice, podlozis in zategnes nazaj) :wink:
Na koncu se je izkazalo, da ima tudi optika svoje tolerance in da zadnja prema ocitno toliko "diha", da sem se zadovoljil z natancnostjo 0.1* :roll: Ker enostavno je vsakic ko sva zmerila pokazalo malo drugace, tudi ce ne enem kolesu nisva nic spremenila, je bilo razlike 0.03-0.1*, tako da... za ta dnar je to to :P

Spredaj
Naklon: -2.15*
Stek: 0*

Zadaj
Naklon: -1.6*
Stek: +0.25* (po kolesu, skupni cca. +0.5*)

Sicer za cesto je tole kar malo hud setup, ampak je itak bolj misljeno za na Grobnik drug mesec in da vidim kako se avto obnasa v "extremnih" primerih :wink:

To je to zaenkrat, porocam po kaksnem testu kako se pelje, prvi obcutki so pozitivni.
Se pacient po 5 urni operaciji :D

https://picasaweb.google.com/lh/photo/B ... feat=email" onclick="window.open(this.href);return false;
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Odgovori