Trdota vzmeti

Debate o vseh Renault Sport modelih (Twingo, Clio, Megane)
Odgovori
Uporabniški avatar
dkrevs
Prispevkov: 331
Pridružen: 08 Dec 2008, 20:43
Kraj: Trzin

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a dkrevs »

Symon napisal/-a:Tole je kar konretna razlika v trdoti ampak očitno tudi v višini kar sem videl v živo. :shock: Mogoče bi lahko kmetek tole zanimivo informacijo dodal v prvo objavo v tej temi?
EDIT: a prav vidim, da so sami fedri od Twinga tudi najdebelejši, od Eibacha pa najtanjši?
PS: Res škoda, da nisi dobil zadnje ker, če so tudi trši kot od Clia 2 in isto pašejo bi bil tole zanimiv upgrade. 8) Če ne drugega, da se pomeri dolžino in trdoto. Da bi se jim tovornjak poln fedrov v NM zvrnil! :lol:
Ja, debelina "žice" je pri Twingo fedrih 14mm, pri 172 13,5mm, pri Eibachih pa 12mm. :)
Je pa tako, da so navadni amortizerji malo predolgi za Twingo fedre, verjetno pa bi zelo dobro funkcionirali z Bilstein B8, ki imajo že skrajšano batnico.
Sem pa bil tudi sam presenečen nad trdoto, ko sem zmeril ter preračunal.
Zelo mi je zanimivo sprobavat take zadeve in evolucija podvozja na mojem Cliu je potekala od Eibachov, 172/Williams/16V do Twingo 133 Cup fedrov. Iz izkušenj lahko povem, da se je avto najslabše peljal na Eibachih, slabo požiranje lukenj, veliko nagibanja. Ko sem zamenjal na 172/W/16V fedre je bilo, kot dan pa noč, avto je sicer bil višji vendar se je dosti manj nagibal, boljše požiral luknje, nasplošno mislim, da je za daily Cliota 1/2 najboljše podvozje serijsko 172/16V. Za malo bolj "hardcore" uporabnike (čeprav se mi roko na srce zdi vožnja z Eibachi najbolj naporna) pa so potem naslednje verzije 182 Cup, 133 Cup, tu se čuti da ima avto trde vzmeti in na mojih serijskih amortizerjih je rebound prehiter vendar je vožnja zodovoljivo udobna, nagibanja je še manj, če si malo petrol head-a komot živiš z njimi za daily uporabo. :lol:
Zdaj sem se malo razpisal, kar hočem povedat je da bolje imeti mehkejše amortizerje in trše vmeti, kot pa obratno, kar dela veliko ljudi, ko "rihta" podvozje. :)
Zadnjič spremenil dkrevs, dne 01 Okt 2012, 22:26, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
dkrevs
Prispevkov: 331
Pridružen: 08 Dec 2008, 20:43
Kraj: Trzin

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a dkrevs »

kmetek napisal/-a:Hmm, zdej šele začel gruntat, a ko si meril Eibach-e, je bil "helper spring" že stisnjen? Da nisi ti meril samo tega dela in je potem tisti, ki dejansko dela trši?
Ja saj zato sem tam napisal opombo. :)
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Eh, pol je treba tale "helper" skupaj stisnit in zmerit še enkrat, ker itak je tista trdota taprava.
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
dkrevs
Prispevkov: 331
Pridružen: 08 Dec 2008, 20:43
Kraj: Trzin

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a dkrevs »

kmetek napisal/-a:Eh, pol je treba tale "helper" skupaj stisnit in zmerit še enkrat, ker itak je tista trdota taprava.
Ja sej Symon je napisal v drugem postu te teme trdote za Eibache pro kit: 18-27 & 28-70
Tistih začetnih 18kg/cm se nekako sklada z 17,5kg/cm ki sem jih nameril, bo pa potrebno stisnit helperje za bolj natančne meritve ja. :)
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Če koga zanima oz. je interesent, se bo verjetno zelo v kratkem dalo dobit komplet 182CUP fedre + amortizerje (rabljeni cca. 80-90k km), Whiteline zadnji stabilizator in vijaki za naklon sprednjih koles. Najraje menjava zgoraj naštetega v kompletu, za ene solidno ohranjene 172 amortizerje in fedre :wink:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
melonca'r
Prispevkov: 1801
Pridružen: 04 Nov 2004, 16:37
Kraj: Celje

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a melonca'r »

Če koga zanimajo zadnje vzmeti od 172, jih dam za simbolično ceno.
Uporabniški avatar
schkorc
Prispevkov: 1096
Pridružen: 11 Dec 2003, 13:54
Kraj: Prebold

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a schkorc »

Sicer je ta tema v Clio podforumu, ampak ker je tudi Megane omenjen...
Kolikor sem (sicer na hitro) preletel forum, nisem zasledil podatkov za trdoto vzmeti "navadnega" Megane 2 RS 225 Ph1 in 230 Ph2, ima kdo pri roki?

Pa glede na to, da je je večja verjetnost, da se tukaj najde... Ima kdo naprodaj originalne vzmeti od Megana 2 RS? Po možnosti CUP/R26, lahko tudi amortizerje?

PM ali [email protected]

LP, Primož
Avtoslalom? Več na www.amd-sempeter.si
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

Nisem zasledil, če je bilo že objavljeno za 197/200:

197 Standard Springs

Front: 170 lb/in 29.8 n/mm
Rear: 230 lb/in 40.3 n/mm

197 Cup Springs

Front: 195.5 lb/in 34.2 n/mm
Rear: 245 lb/in 42.9 n/mm

200 Standard Springs

Front: 144.5 lb/in 25.3 n/mm
Rear: 215 lb/in 37.6 n/mm

200 Cup Springs

Front: 224.8 lb/in 39.4 n/mm
Rear: 260 lb/in 45.5 n/mm

KW V1 & V3

Front: 50 n/mm
Rear: 50 n/mm

H&R Coilovers

Front: 80 n/mm
Rear: 80 n/mm

AST Sportline II, track set-up

Front: 100 n/mm
Rear: 110 n/mm

Upoštevat je treba, da so sprednje vzmeti progresivne, zadnje pa linearne (OEM), medtem ko npr. H&R vzmeti so vse progresivne, kar se kaže na "bouncy" ritki avta.

Edit: OEM sprednje vzmeti se gibljejo tam do cca 40 n/mm. R27, CUP pa tam do 60 n/mm (pač progresivne). Zgoraj navedene vrednosti so začetne.
Zadnjič spremenil MyWay!, dne 04 Nov 2012, 16:12, skupaj popravljeno 1 krat.
"If Porsche ever did a hot hatch, it would feel like this."
Renault Sport Clio
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Evo še ena direkt primerjava R27 vs. H&R

Slika


Če boš našel še trdoto za tele H&R fedre, bi bil zelo vesel, da vidim če je to isti drek kot pri Clio II :oops:

Hvala za info :wink:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
jurko
Prispevkov: 2147
Pridružen: 25 Sep 2008, 16:01
Kraj: Gorenja vas

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a jurko »

pa kje ti dobiš vse to :D
1. Megane 1.6 16v classic l.1999 / 2. Clio RS l.2000 //3. Mégane Grandtour GTline 1.2TCe /// 4. Mégane Grandtour GTline 1.6dCi
Uporabniški avatar
Symon
Prispevkov: 2781
Pridružen: 29 Sep 2008, 11:14

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a Symon »

kmetek napisal/-a:Evo še ena direkt primerjava R27 vs. H&R
Kva so H&R tanjši, suhcani. :lol: Res me zanimajo te trdote še pri trojki, če je isto smešno kot pri dvojki.
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

kmetek napisal/-a:Če boš našel še trdoto za tele H&R fedre, bi bil zelo vesel, da vidim če je to isti drek kot pri Clio II :oops:
Nikjer ne najdem spring rate za H&R. Je pa možakar iz H&R zapisal tole, za kar mislim, da je dobro branje:
Suspension customers shopping for aftermarket springs will sometimes resort to shopping for springs by spring rate. While the rate of the spring is a measure of spring performance, it is not the only influence of vehicle performance and handling, especially when the chassis is lowered. There are many factors that come into play when it comes to suspension tuning.

When does a higher rate spring feel softer than a lower rate spring and a lower rate feel harder than higher rate spring? These differences occur when you lower the chassis and the bumpstop is trimmed or not trimmed. The bumpstop acts like a small progressive spring (see Micro Cellular Jounce Bumper). A lower rate spring that lowers the ride height of the chassis with no bumpstop trimming, making the bumpstop more active, would feel about as stiff as a higher rate lowering spring with the bumpstop trimmed, making the bumpstop less active. Also, the amount of ride height lowering also affects suspension rate.

Since there is no standard for quoting spring rates, most manufactures just quote numbers without any regard for spring function and spring rate ramping. (Spring rate ramping is the difference in ride feel between springs of different shapes with the same spring rates under suspension compression.) The only way to truly compare spring rates is by using working spring rate numbers.

When a manufacture quotes a spring rate, lets say a progressive such as 80#, 150#, 225#, and the stock rate is a liner 135#, the new spring looks super progressive. It seems to start off softer than stock and gets progressively stiffer as needed. But what these rates don’t tell you, is that the chassis is already sitting at the 170# rate at loaded height, making the working rate actually 170# to 225#. The lower spring rate range below 170# is the dead or inactive spring coils, which do nothing but give the spring tension at full rebound. Note this does not take into consideration bumpstop engagement of a chassis ride height on lowering springs.

Above, is only one example of why using the working spring rate is more accurate when making comparisons. It is important to have already driven on a different rate than stock to feel the difference to start comparing.

There are many other factors that influence suspension rate that include but are not limited to, shock dampening values, tires, bushings, and of course the most important -personal driving style.

So, just to go shopping for springs by spring rates without considering the other variables will not give you a clear picture.

Roland Graef

H&R Springs
"If Porsche ever did a hot hatch, it would feel like this."
Renault Sport Clio
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Since there is no standard for quoting spring rates...
Hja z enotama lbs/in in kg/mm pa greš verjetno v trgovino po kruh :lol:
...But what these rates don’t tell you, is that the chassis is already sitting at the 170# rate at loaded height, making the working rate actually 170# to 225#. The lower spring rate range below 170# is the dead or inactive spring coils, which do nothing but give the spring tension at full rebound...
Teoretično recimo da zna bit neki na temu (sploh na pisti). Ko pa avto hitro spremeni smer in s tem na hitro obremeni raztegnjen feder, pa je ravno obratno. Na začetku (ko se teža avta začne prenašat na drugo stran) je res mehak hod, kateri ne zaustavlja nagibanja tako hitro kot linearen feder, kar pomeni da je avto mehkejši med prehodi in ima daljši čas reakcije. Vse lepo in prav, za amaterja mogoče celo dobrodošla stvar. Samo trditev da je pa to dobra stvar, pa je čisti marketing :wink: To, kako avto pobira globoke luknje z zelo progresivnimi fedri pa sploh omenil ne bom :oops:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

kmetek napisal/-a:
Since there is no standard for quoting spring rates...
Hja z enotama lbs/in in kg/mm pa greš verjetno v trgovino po kruh :lol:
Bo treba začet razlikovat med standardi in merskimi enotami.
"If Porsche ever did a hot hatch, it would feel like this."
Renault Sport Clio
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Re: Trdota vzmeti

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Lahko da sem narobe razumel, ampak sem nekako tist del povezal s tem:
When a manufacture quotes a spring rate, lets say a progressive such as 80#, 150#, 225#...
Koliko pa vpliva drugačen standard materjala na samo deformacijo le tega, če so vse enote enake? Če imaš recimo linearno vzmet z enako trdoto, da ne bomo preveč komplicirali.

Ne razumet, da se delam pametnega, samo moreš vedet da vsak proizvajalec poleg dejstev, zadevo tudi malo napihne, za kar skrbi njihov marketing, ipak morajo oni to stvar znat prodat ane :wink: Tako da ni pač za vzet vsake stvari za sveto, to je vse kar hočem povedat. Pa če je to napisano za javnost, dvomim da so šli pisat neke specifične stvari, ampak čiste osnove, da je razumljivo čim širšemu krogu ljudi, pomoje :oops:
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Odgovori