Utekavanje / olje

Debate o vseh Renault Sport modelih (Twingo, Clio, Megane)
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Utekavanje / olje

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

Torej, da ne bomo smetili teme, kjer smo začeli debato o utekavanju, pa dajmo tukaj o tem. Vaši predlogi oz. kaj ste prakticirali - specifično za 200-tko ?

Maniak, daj prosim bolj natančno opiši kakšna je tista "metoda japonskih tunerjev".

Olje - torej ste vsi pristaši priporočenega Elf-a?

Nekaj je govora o nekakšni korekciji - dajte mi še tole prosim razložit. Mogoče nekaj v zvezi s krivuljo navora v srednjih obratih?
Uporabniški avatar
Cr00k
Prispevkov: 903
Pridružen: 03 Avg 2010, 22:40
Kraj: Celovec

Re: Utekavanje / olje

Odgovor Napisal/-a Cr00k »

MyWay! napisal/-a: Maniak, daj prosim bolj natančno opiši kakšna je tista "metoda japonskih tunerjev".

Olje - torej ste vsi pristaši priporočenega Elf-a?

Nekaj je govora o nekakšni korekciji - dajte mi še tole prosim razložit. Mogoče nekaj v zvezi s krivuljo navora v srednjih obratih?
Mislim, da ima v Galeriji svojega avtomobila, napisano na dolgo in široko o tej metodi. Če se prav spomnim, do 1000km do 2000obratov, potem pa na vsakih 100km povečanje za 500obratov.

Elf je pri Herkulesu dobre 7EUR... poleg tega lahko člani še dodatni popust uveljavljamo. Zato, smo v največji meri pristaši :) Več v tej temi...




Glede korekcije. Pri merjenju moči na valjih, se dela korekcija, da imajo vsi "enake" pogoje. Temparatura, vlažnost, pritisk...

Lp, Rok
Slika
Uporabniški avatar
Symon
Prispevkov: 2781
Pridružen: 29 Sep 2008, 11:14

Odgovor Napisal/-a Symon »

Kar se olja tiče je ELF v primerjavi z nekaterimi tako poceni, da sem ga tudi sam menjal že "za brezveze". :lol: Sicer pa, če so pri RSu šli v marsikatere detajle so gotovo tudi izbrali dovolj kvalitetno olje za svoje avtomobile?

Korekcija upošteva temperaturo in vlažnost prostora in zato vedno pokaže iste konje. Kako točno je to bi rabili vprašati erc-a. Ki je na forumu.
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

Torej do 1000 km se vrtimo do 2000 k rpm in če gremo na vsakih nadaljnih 100 km 500 rpm gor pridemo ravno pri 2100 km do blokade? Maniakov JAP-Style. :)

Obstajajo kakšna tovarniška navodila?
Uporabniški avatar
Nos
Prispevkov: 3656
Pridružen: 25 Mar 2010, 19:04
Kraj: Šentjernej-Kranj

Odgovor Napisal/-a Nos »

ko pride avto iz traka je obvezno prvo do blokade pol z ročno ene dvakrat... pol pa na kamion in v salon :( na žalost je tako... poznam pobe k vozjo avte :wink:
.::Fiat-crap:: Nissan-cool:: Renault-renault:: VW-boring:: Renault-again:: Renault sport-sporty:: BMW-mmmmm::.
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

Nos napisal/-a:ko pride avto iz traka je obvezno prvo do blokade pol z ročno ene dvakrat... pol pa na kamion in v salon :( na žalost je tako... poznam pobe k vozjo avte :wink:
Že že, v Novomeškem Revozu. Upam samo, da v Franciji ni temu tako. :?
Uporabniški avatar
ManIAK
Prispevkov: 580
Pridružen: 06 Jun 2006, 21:59

Odgovor Napisal/-a ManIAK »

Že na začetku sem povedal, da vsak dela s svojim avtom lih tko ko mu ustreza. Meni je načeloma vseeno če ga direkt iz salona pri -10°C razpali do blokade! Vsak ma pač svoj način razmišljanja/utekavanja.

Eni zagovarjajo da nimaš niti novega kaj šparat. Ogreješ na delovno temperaturo in razpališ. Olje menjaš kot je priporočeno, se pravi na servisni interval 20.000km.

Drugi pa iščemo različne načine.Koliko je kateri pravilen naj vsak presodi sam.

Moj sistem je bil točno tak, kot ga bom opisal. Že 7623- ič. :roll:

-Avto sem takoj iz salona peljal cca 20km, da se je dodobra ogrel ( to je bilo avgusta da se nebo kdo spotaknil da se avto v 20km ne ogreje ).
- Nato sem ga v en breg zavrtel enih 3x zapored do cca. 5000rpm. ( da obročke mal obremeniš )
- Potem pa se je začelo dooolgo in mukotrpno utekovanje. Avto sem do 1000km vrtel samo do 2500rpm. Brez izjeme!
- Po 1000km sem potem vsakih 100km dvignil obrate za 500rpm, ker znese pri 2000km točno 7500rpm---> blokada.
- Avto sem potem 200km še občasno pognal v blokado in ga postopno obremenjeval.
- pri 2200km sem zamenjal olje in oljni filter in od takrat naprej sem smatral da je bil avto utečen.

Načeloma bi moral še takoj ob nakupu olje menjati za mineralnega in potem z mineralnim oljem utekati, ampak toliko v detajle pa nisem šel...
Uporabniški avatar
Nos
Prispevkov: 3656
Pridružen: 25 Mar 2010, 19:04
Kraj: Šentjernej-Kranj

Odgovor Napisal/-a Nos »

MyWay! napisal/-a:
Nos napisal/-a:ko pride avto iz traka je obvezno prvo do blokade pol z ročno ene dvakrat... pol pa na kamion in v salon :( na žalost je tako... poznam pobe k vozjo avte :wink:
Že že, v Novomeškem Revozu. Upam samo, da v Franciji ni temu tako. :?
poglej si filmčke na YT :lol: žalostno res....
.::Fiat-crap:: Nissan-cool:: Renault-renault:: VW-boring:: Renault-again:: Renault sport-sporty:: BMW-mmmmm::.
Uporabniški avatar
MyWay!
Prispevkov: 153
Pridružen: 17 Jun 2009, 11:10
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a MyWay! »

A ni že tovarniško notri mineralno od štarta?
Uporabniški avatar
ManIAK
Prispevkov: 580
Pridružen: 06 Jun 2006, 21:59

Odgovor Napisal/-a ManIAK »

MyWay! napisal/-a:A ni že tovarniško notri mineralno od štarta?
Močno dvomim.
Uporabniški avatar
Ziga00
Prispevkov: 1236
Pridružen: 29 Sep 2007, 17:46
Kraj: Vnanje Gorice

Odgovor Napisal/-a Ziga00 »

Eno moje laično vprašanje: Kaj se pa ma za utečt? Sej material je tak k je, sej se ne bo spreminjal, deformiral... Ok, batni obročki že mogoče ker so iz prednapetega materiala, ampak ostalo? Sej je vse "solid state", blok se ne bo raztegnu, glava se ne bo zvila, ojnica se tud ne bo stegnla (bog ne daj, da se).
Ne provociram, samo res me zanima.

Lp
Zadnjič spremenil Ziga00, dne 27 Dec 2011, 12:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
robi1000
Prispevkov: 1365
Pridružen: 22 Feb 2007, 21:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a robi1000 »

Bistvo pri utekavanju motorja je load, ne obrati. Ker, če je nekaj slabo prišravfano bo utrgalo pri 7000 RPM, pri 1000km in pri 30000km. Bolje da utrga takoj, ker boš vsaj dobil zastonj garancijsko popravilo.

Če je pa cilj dobro ulavfat obročke, potem pa tle obrati nimajo toliko veze. Ker RS nima kljuke, da bi vlekel kako res težko prikolico, najdi en res pasji klanec in ga v drugi pritisni na polno pri 2500 RPM. Pa ko se približuješ semaforju, kjer gori rdeča spustiš gas in pustiš da avto bremza z motorjem. To je to.

Sicer bi jaz tudi na začetku precej hitro zamenjal olje, če je bila kje kaka smetka zagozdena, potem pa res na 10000km.

Pa še ena stvar. Vsa ta fancy dirkalna olja relativno slabo pucajo motor, ker nase ne vežejo toliko svinjarije. To, da po 10000km pride ven skoraj zlate barve ne pomeni, da je vse super. To samo pomeni da je večina smeti ostala kje drugje. Tako, da ni nič narobe, če včasih namesto olja na estrski osnovi, natočiš notri kaj na mineralni osnovi (bolj ali manj vsa olja, kjer piše da je semi ali pa full synthetic in je v trgovini relativno cenovno dostopno), ne glede na debelino denarnice.

Pa če že delaš cca. 10k km na leto in pač enkrat zamenjaš, zamenjajte olje spomladi, ker pozimi avto meče v komore precej večje količine goriva (včasih se je to delal na roke - zaug) in ker je v mrazu atomizacija precej slabša, se nezgoreno gorivo meša z oljem in mimo obročkov pride v karter. Tako da spomladi je olje v najslabšem stanju.
Zadnjič spremenil robi1000, dne 27 Dec 2011, 13:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Clio 2.0 16V Williams 94'
"Moj avto zgleda serijski od daleč, a je daleč od serijskega..."
Slika
Uporabniški avatar
robi1000
Prispevkov: 1365
Pridružen: 22 Feb 2007, 21:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a robi1000 »

Ziga00 napisal/-a:Eno moje laično vprašanje: Kaj se pa ma za utečt?
Če gledaš čisto nov motor, potem vsaj odmične in dročniki. Ampak za nove avte te stvari ponavadi spedena tovarna, ker še nisem slišal, da bi kupcu rekli, da more držat pri prvem zagonu avto 10 minut na 2500 obratih. :lol:
Clio 2.0 16V Williams 94'
"Moj avto zgleda serijski od daleč, a je daleč od serijskega..."
Slika
Uporabniški avatar
robi1000
Prispevkov: 1365
Pridružen: 22 Feb 2007, 21:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a robi1000 »

Nos napisal/-a:
MyWay! napisal/-a:
Nos napisal/-a:ko pride avto iz traka je obvezno prvo do blokade pol z ročno ene dvakrat... pol pa na kamion in v salon :( na žalost je tako... poznam pobe k vozjo avte :wink:
Že že, v Novomeškem Revozu. Upam samo, da v Franciji ni temu tako. :?
poglej si filmčke na YT :lol: žalostno res....
OMG!

Lej te zlobne inžinirje v Lamborghiniju!!! :shock: Čist nov motor pa do blokade na 8500 RPM! 8)

http://www.youtube.com/watch?v=l6ctlxeb ... re=related

Žalostno, res! :lol:
Clio 2.0 16V Williams 94'
"Moj avto zgleda serijski od daleč, a je daleč od serijskega..."
Slika
Uporabniški avatar
Cr00k
Prispevkov: 903
Pridružen: 03 Avg 2010, 22:40
Kraj: Celovec

Odgovor Napisal/-a Cr00k »

No, in point vsega je, da načeloma nima veze kako utekavaš - to sem tudi jaz ugotovil in ga zato niti nisem nekaj posebno utekaval. Je tudi do blokade občasno pokal... prvih nekaj tisoč km sem bil malo bolj nežen :D

...ampak, če nekdo lažje spi, če utekava po nevem kakšni metodi, mu ne gre zamert in zaj... Konec koncev +15kEUR tudi ni mal dnarja. Matr, jst še bele adidaske merkam, pa so samo 100EUR :P
Slika
Odgovori