Utekavanje / olje
Urban, govora je o novih serijah R.S.-ov, ki naj bi imeli skupni izmenjevalec toplote (pečko, hladilnik ali in english radiator), kjer naj bi ponucali evolucijsko izredno pridobitev protitočnega (no vsaj upam da ne istotočnega) sistema, kjer se prenaša toplota s toplejšega na hladnejšega. Ko sta pa oba iste temperature se pa pač skupaj ohlajata...
Od tod sklep, da sta oba segreta v približno istem času.
Mah, na škrgah (pa še kje drugje) se da te sisteme zlo lepo opisat
PS: čeprav bi bilo morda bolj smiselno uporabit istotočni sistem; sicer bi bil zmanjšan učinek prenosa toplote na olje (ki naj bi se počasneje segreval), a bi se s tem izognil potencialni težavi v vročih dneh in priganjanju, kjer bi se hladilna tekočina ob vračanju v sistem nazadnje srečala z vročim oljem, ki ravno stopa v izmenjevalnik... Res pa je, da se voda hladi v hladilniku (še en izmenjevalnik)...
Evo ga, zdaj sem zbegan - kje je locirano to čudo in kako zgleda? Kot mali hladilnik olja?
Od tod sklep, da sta oba segreta v približno istem času.
Mah, na škrgah (pa še kje drugje) se da te sisteme zlo lepo opisat
PS: čeprav bi bilo morda bolj smiselno uporabit istotočni sistem; sicer bi bil zmanjšan učinek prenosa toplote na olje (ki naj bi se počasneje segreval), a bi se s tem izognil potencialni težavi v vročih dneh in priganjanju, kjer bi se hladilna tekočina ob vračanju v sistem nazadnje srečala z vročim oljem, ki ravno stopa v izmenjevalnik... Res pa je, da se voda hladi v hladilniku (še en izmenjevalnik)...
Evo ga, zdaj sem zbegan - kje je locirano to čudo in kako zgleda? Kot mali hladilnik olja?
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taxi.
RS 172/182 nimata tega izmenjevalnika?clio open napisal/-a:Urban, govora je o novih serijah R.S.-ov, ki naj bi imeli skupni izmenjevalec toplote (pečko, hladilnik ali in english radiator), kjer naj bi ponucali evolucijsko izredno pridobitev protitočnega (no vsaj upam da ne istotočnega) sistema, kjer se prenaša toplota s toplejšega na hladnejšega. Ko sta pa oba iste temperature se pa pač skupaj ohlajata...
Od tod sklep, da sta oba segreta v približno istem času.
Mah, na škrgah (pa še kje drugje) se da te sisteme zlo lepo opisat
PS: čeprav bi bilo morda bolj smiselno uporabit istotočni sistem; sicer bi bil zmanjšan učinek prenosa toplote na olje (ki naj bi se počasneje segreval), a bi se s tem izognil potencialni težavi v vročih dneh in priganjanju, kjer bi se hladilna tekočina ob vračanju v sistem nazadnje srečala z vročim oljem, ki ravno stopa v izmenjevalnik... Res pa je, da se voda hladi v hladilniku (še en izmenjevalnik)...
Evo ga, zdaj sem zbegan - kje je locirano to čudo in kako zgleda? Kot mali hladilnik olja?
.::Fiat-crap:: Nissan-cool:: Renault-renault:: VW-boring:: Renault-again:: Renault sport-sporty:: BMW-mmmmm::.
To drgač ni čist res. Voda se bo vedno hitreje segrela kot olje, že zaradi tega ker je površina cilindrov, kateri so najbolj podvrženi prenosu toplote v motorju (eksplozije v cilindru in prenos toplote preko obročkov), veliko večja od površine delov kjer teče olje. Tak izmenjevalec so imele že 106ke daljnega leta 94 (1.3 rallye in kasneje tudi 1.6 rallye, 1.6 16v s16/vts). Voda se je vedno segrela hitreje kot olje, je pa definitivno malo pripomoglo k temu da se je olje hitreje segrelo in potem lažje ohranjalo tisto temperaturo (čeprav se je olje kljub temu grelo dosti nad 100°C, tam nekje do 120-130°C).
Problem je da se ne segreje tako hitro je tudi v dimenziji oljnega izmenjevalca (velikost grelno-hladilnih reber v njem).
Če bi se olje enako hitro segrevalo kot voda, bi se jaz že vprašal, če ni kaj narobe z motorjem, ker velik faktor gretja olja je tudi trenje v ležajih, glavi, prehodu temperature mimo obročkov v spodji konec motorja, itd.
drgač pa ta exchanger zgleda nekak tako:
1.5dci
Problem je da se ne segreje tako hitro je tudi v dimenziji oljnega izmenjevalca (velikost grelno-hladilnih reber v njem).
Če bi se olje enako hitro segrevalo kot voda, bi se jaz že vprašal, če ni kaj narobe z motorjem, ker velik faktor gretja olja je tudi trenje v ležajih, glavi, prehodu temperature mimo obročkov v spodji konec motorja, itd.
drgač pa ta exchanger zgleda nekak tako:
1.5dci
Zadnjič spremenil Drmo, dne 04 Jan 2012, 14:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Enigma motorsport
Ventilar ima "delavno" T olja, torej vožnja do 3k rpm, 90°C (no pri meni je pač točno med 80°C in 100°C). Kakor pa si recimo na AC z nekje 3.5-4k rpm, pride na nekih 115°C. Če ga pa res žgeš, pa pride mal čez 120°C, več še ni pri men.
Je pa res da se voda segreje skoraj polovico hitreje kot olje. Se pravi cagar za vodo pride pri meni do "delovne stopnje" po 13km, olje pa po 20-21km v teh temperaturah, torej res skoraj polovico hitreje.
Pri Clio II mislim da je zelo podobno, III ima pa izmenjevalec, tako da lahko da je ta razlika manjša.
Je pa res da se voda segreje skoraj polovico hitreje kot olje. Se pravi cagar za vodo pride pri meni do "delovne stopnje" po 13km, olje pa po 20-21km v teh temperaturah, torej res skoraj polovico hitreje.
Pri Clio II mislim da je zelo podobno, III ima pa izmenjevalec, tako da lahko da je ta razlika manjša.
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku
offtopic:
nekdo je omenu dci
ontopic:
Ko je tukaj govora o utekavanju in olju, svojga dizla sem jaz prve tri mesece, jan.-mar.2011 ulaufal na avtocesti, tko sem te tri mesece naredu cca 4000km od tega je bilo manj kot 10% mestne vožnje. Avtocesta je za moj razum idealna za utekavanje motorja. Konstantn hitrost in obrati na daljši čas = enakomerna obraba oz. lepši utek motorja. To je moja teorija.
No polej je pršu Dyno day konc aprila pa je bil krščen. Pol pa še Raceland in dober čas potrditev utekavanja - moja teorija
nekdo je omenu dci
ontopic:
Ko je tukaj govora o utekavanju in olju, svojga dizla sem jaz prve tri mesece, jan.-mar.2011 ulaufal na avtocesti, tko sem te tri mesece naredu cca 4000km od tega je bilo manj kot 10% mestne vožnje. Avtocesta je za moj razum idealna za utekavanje motorja. Konstantn hitrost in obrati na daljši čas = enakomerna obraba oz. lepši utek motorja. To je moja teorija.
No polej je pršu Dyno day konc aprila pa je bil krščen. Pol pa še Raceland in dober čas potrditev utekavanja - moja teorija
mucno?
Pelji se v hrib da bo motor vedno "napet", kar ne pomeni da moras tiscat, samo da se ne muci, izkorıscas navor in pazis da motor ni neobrmenjen.
Za dol pa ne vem:))) Pomoje je slabo da motor bremza("vakuum" v cilindrih) in ce dela stant gas je tut brezveze...
Uglavnom...motor mora delat (vlec, ne bremzat in ne samo zrak mesat)
uporabljaj zavore.
VENTİLAR: poleti je delovna do 3k rpm 100C ozıroma tista crtica ki je prva nad horizontalo.
col in okolica (visoki) pa pride do zadnje pred tistimi "na gosto"...
grobnik je pa sploh problem, ker gres lahko max 2 kroga pol pa hlajenje vsaj 2 za 2 nova ali 1 slow krog za 1 hitr krog...
Pelji se v hrib da bo motor vedno "napet", kar ne pomeni da moras tiscat, samo da se ne muci, izkorıscas navor in pazis da motor ni neobrmenjen.
Za dol pa ne vem:))) Pomoje je slabo da motor bremza("vakuum" v cilindrih) in ce dela stant gas je tut brezveze...
Uglavnom...motor mora delat (vlec, ne bremzat in ne samo zrak mesat)
uporabljaj zavore.
VENTİLAR: poleti je delovna do 3k rpm 100C ozıroma tista crtica ki je prva nad horizontalo.
col in okolica (visoki) pa pride do zadnje pred tistimi "na gosto"...
grobnik je pa sploh problem, ker gres lahko max 2 kroga pol pa hlajenje vsaj 2 za 2 nova ali 1 slow krog za 1 hitr krog...
Tadahalan Clio? NO WAY:)))
To iz izkušenj? Do zdaj še ni prišel čez 120°C, je pa res da je bolj mraz zunaj. Od ene 2 lastnikov sem slišal da hitro pride na 120°C, ampak tam tudi ostanefrankie napisal/-a:...grobnik je pa sploh problem, ker gres lahko max 2 kroga pol pa hlajenje vsaj 2 za 2 nova ali 1 slow krog za 1 hitr krog...
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku
V nedeljo sem naredil en 120 kilometerski izlet po zasavskih HP-jih v okolici Trbovelj in Hrastnika (Čeče, Podmeja.....pa seveda čez Marijo Reko in nazaj) kot si rekel, da je skozi "napet" in moram priznat, da se po tem zelo pozna na napredku. Motor je postal bolj prožen in bolj se odziva. Zdaj sem s Cliom na 1200 kilometrih...še ene tolk pa na servis. Do takrat pa ga bom vozil do 4000 rpm. Po servisu pa na vsakih 100 kilometrov 500 rpm gor. Pol pa menda bo, kaj?frankie napisal/-a:Pelji se v hrib da bo motor vedno "napet", kar ne pomeni da moras tiscat, samo da se ne muci, izkorıscas navor in pazis da motor ni neobrmenjen.