Neodvisni test: Clio 197
Neodvisni test: Clio 197
Evo da napisem par stavkov glede clia 197.
Vceraj sem se prvic peljal s Cliom in obcutki sploh niso slabi. Dalec od tega. Ze od Clia 182 cup, ki sem ga imel, poznam "karakter avtomobila" in sem vedel kaj lahko pricakujem in kaj bi lahko bilo boljse. Koncno nastavljiv volan po visini! Tako da si zdaj lahko nastavis(kar se tice sedeza in volana) idealno pozicijo-imam pa to "sreco" da sem visok 180 cm- kot povprecen evropejec ki je zmeraj izhodisce za ergonomijo....
Sedezi drzijo dobro in rocica menjalnika je fenomenalna(ta me je najbolj navdusila). Vedno pade v "brzino". Hitro, natancno in brez zatikanja-pa se malo trse kar je meni osebno pri takih avtomobilih bolj vsec.
Avto ima zimske gume vendar kljub temu zadovuljoc oprijem. Volanski servo se mi zdi malenkost premocan. Kar se tice lege in vodljivosti na cesti lahko recem samo eno - odlicno. Avto je izbalansiran do potanksoti in tudi z izklopljenim esp in zelo hitrim vhodom v zaprt ovinek pri mocnem zaviranju avto ne izvaja kaksnih nepricakovanih dejanj. Samo ko sem testiral mocno zaviranje na ravnini je avto malo povleklo v levo in sem se moral kar boriti z volanom da je avto obdrzal smer. Ampak to je mĂ°najbrz zaradi "kramparic" na platiscih.
Edino kar mi ne ugaja je to da pri vklopljenem ESP za moje pojme elektronika poseze prezgodaj v delovanje tehnike. Mislim da boral pri takih avtomobilih ESP imeti visji prag tolerance.
Kar se tice primerjave z meganom........ megane mi je bolj vsec . Megane je turbo in vlece od 1800 obratov naprej. Saj imam jaz tudi rad Clia in njagovih brutalnih nad 7000 obratov...le stil voznje je drugacen (megane se izkaze za boljsega v (vsakdanjem zivljenju-prehitevanja, voznja po avtocesti v visjih prestavah-tu turbina naredi svoje. Ce se z cliom vozis v sesti prestavi po avtocesti lahkotnih 2500 obratov na minuto in hoces pospesit....bos moral priti najmanj do cetrte ce ne do tretje da avto POTEGNE(z veliko zato da zares vlece...).Megane ima zelo trse podvozje in tudi vklopljen ESP dovoli veliko veliko vec. Volan v meganu(vsaj v F1, v R26 bo se trsi ) je trsi in daje vec povratnih informacij.
Tudi Cliu manjka to kar bo R26 zdaj imel- zaporo diferenciala. Pri izhodu iz zaprtih ovinkov ti ESP grobo ubije vse veselje. Ce imas izklopljen ESP pa moras prekleto natancno dozirati in odvzemati olin drugace se notranja guma vrti v prazno in avto obcutljivoizgublja na katapultiranju iz ovinka.
Kar se tice podvozja,sem ze napisal, se mi zdi odlicno. Se posebno nastavitev zadnje preme. Avto je tipicen predstavnik spredaj gnanih hot hatchev in ce pretiravas ti najprej sili zdrsne iz smeri nos vozila in ne zadnji konec. To je dalec boljsa varianta kot pa obratno. Seveda pa igra vlogo tudi pritisk v zadnjih pnevmatikah. vglavnem zadek avta poslusno sledi zacrtani liniji in je kot prilepljen! Zelo se moras potruditi oziroma moras imeti selo visoko hitrost (pa se pomagati mu moras) da bo zadek zdrsnik iz zacrtane smeri. Tu pa priznam da ima Megane pri visjih hitrostih bolj nemiren zadek. In sem gruntal zakaj. Ko sem se naslednjic vozil skozi meni dobro znano konbinacijo ovinkov sem bezno pogledal proti merilniku hitrosti in mi je bilo vse jasno. Kljub maksimumu ki sem ga vlekel iz avta ima clio zaradi sibkejsega motorja in skoraj enake teze dosti manjso vhodno hitrost v to omenjeno kombinacijo ovinkov. Z Meganom je bila hitrost visja za okoli 45 km/h in posledicno je zadel imel vec mnogo mnogo vec dela z oprijemom. Ce sem se z meganom peljal z priblizno enako hitrostjo kot s Cliom se je megane drzal zacrtane smeri kot na tracnicah....
Vglavnem Clio III RS je odlicen mali avto in pravi hot hatch. Skoda da je malo pretezek(konec koncev se vsi novi avti redijo in vecajo) ali pa da ima v nekaterih situacijah malo premalo konjev- kakor hocete. Esp je vcasih prevec "civilen" ampak pri Renaultu so dali varnost vedno na prvo mesto. Ce se hoces igrat ga pa izklopis. Sedenje in nastavtev volana ter sedeza so vrhunski. Prav tako lega in vodenje. Malenkost premocan servo(sam volanski obroc glede ergonomije je vrhunski-ravno prav velik oziroma majhen, oprijem-sirina oziroma obseg na mestih kjer ga drzis
je idealen tako da je volan vedno varno v rokah). Prestavna rocica in mehanizem prenosa izbrane prestave do menjalnika je pa vrhunski.
Avto imam sele prvi dan...mogoce pa odkrijem se kaksno stvar v naslednjih dneh-predvsem kar se tice vsakdanje voznje in uporabnosti.
Test ........... voznje je prestal odlicno.
In se komentar nekega poznavalca avtomobilov(ne mene....): ce se ne bi peljala z tvojim meganom bi rekel da je to vrhunski avto.
Jaz pa pravim da je to vrhunski avto. Samo vedno hoces vec..........
Hot hatch v pravem pomenu besede. In se dolgo bo vroc...
Hvala za izcrpen opis. Tudi sam sem pred par dnevi nardil nekaj km z tem novim RSom. In bi se strinjal, da mu je treba dodat se turbino. To je tisto kar nardi avto prozen v nizkih obratih in ti da veselje do prehitevanja. Nisem ravno pristas motorjev, ki zadihajo komaj pri 5.000vrt in vec. Prav tako mu za 5. in 6. prestavo zmanjka navora. Zato te povsem razumem,ko si rekel, da mores prit nazaj do 3. oz. 4. prestave za kakrsnokoli brutalnost. Tako pac je,ce si navajen turbasa.
A vseeno sem mnenja kot ze v enem postu, da je to vec kot prevec moci za vsakodnevno mestno voznjo. Saj nimas kje izkoristit tega, da bi vrtel avto do 6500vrt. Samo za sproscanje adrenalina ob vikendih, je pa malo pre-drag sport tole
A vseeno sem mnenja kot ze v enem postu, da je to vec kot prevec moci za vsakodnevno mestno voznjo. Saj nimas kje izkoristit tega, da bi vrtel avto do 6500vrt. Samo za sproscanje adrenalina ob vikendih, je pa malo pre-drag sport tole
- killah bee
- Prispevkov: 4094
- Pridružen: 11 Jun 2004, 14:26
- Kraj: Ljubljana
- killah bee
- Prispevkov: 4094
- Pridružen: 11 Jun 2004, 14:26
- Kraj: Ljubljana
- killah bee
- Prispevkov: 4094
- Pridružen: 11 Jun 2004, 14:26
- Kraj: Ljubljana
Se kratek video clip danasnje voznje. Avto je res fenomenalen. Cisto nasprotje mojemu Se pa drzi za popizdit
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5378&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5378&hl=en
- killah bee
- Prispevkov: 4094
- Pridružen: 11 Jun 2004, 14:26
- Kraj: Ljubljana
Tako. Clio je sel nazaj v Ljubljano in jaz spet pridno cakam megana. Clio je soliden avto pa vendar........ Ta Clio nekako nima taksne duse kot recimo 182 ali pa celo starejse izvedenke. Avto je ratal prepoln vseh pomagal in nekako izgublja tisti prvinski stik voznika z podlago. Povratnih informacij bi bilo lahko vec. Pri teh novih hot hatchih v vecini primerov vidis samo po stevcu kako hiter si. Obcutek imas da se dosegas dosti nizjo trenutno hitrost. Ampak ZVOK . Avto se pri visokih obratih dere neverjetno. Pri nizkih obratih je zvok ki prihaja iz izpusnih cevi zamolkel. Vec je obratov bolj je rezek in skozi tunel ali pa po kaksni cesti, ki je v ozki grapi in kjer nizas ovinek za ovinkom.....Simfonija za usesa(seveda tista ki v tem uzivajo ). Tako kot vse ima tudi ta medalja dve plati . Imel sem se priliko peljati po avtocesti iz Stajerske proti Dolenjski. Skupaj sem se vozil eno uro in pol. Sem kar vklopil tempomat, ga naravnal na 150(vem vem 20 km/h prevec...ampak jaz smatram da je na prazni avtocesti ponoci 150 km/h normalna potovalna hitrost) in seveda v sesti prestavi. Ampak.... ker so prestave kratke se mora motor za 150km/h v sesti prestavi vrteti ze na 5000 obratov!!! In takrat ze kar posteno bobni tudi v potovalnem prostoru. Seveda je menjalnik z kratkimi prestavami dobrodosel na zaprti gorski cesti in takrat je uzitek prestavljati- ko prestavljas v visjo padejo obrati samo za 500 obratov ....ampak za potovati vec ur skupaj....
Pa se nekaj za konec. Povprecna poraba je v novem RS obcutno visja kot pri Cliu 182(za tega lahko dam primerjavo ker sem ga imel). Hudica, ce ga primerjam z Meganom RS F1 ima Clio 197 visjo porabo.... Najbrz bo Clio 197 kmalu sel na shujsevalno in prisel v kaksni light verziji....
Clio 197, ki sem ga vozil jaz, ima v homologaciji podatek o tezi 1334kg(ne vem zakaj-v vseh katalogih je teza 1240kg). Megane RS F1 Team je tezak 1355kg za 182 sem pa ze pozabil oziroma nisem preprican o natancni tezi. Urshy?
Kot zanimivost: Clio R3 ima 1050 kg in 230 konjev. To je pa ze druga zgodba
Pa se nekaj za konec. Povprecna poraba je v novem RS obcutno visja kot pri Cliu 182(za tega lahko dam primerjavo ker sem ga imel). Hudica, ce ga primerjam z Meganom RS F1 ima Clio 197 visjo porabo.... Najbrz bo Clio 197 kmalu sel na shujsevalno in prisel v kaksni light verziji....
Clio 197, ki sem ga vozil jaz, ima v homologaciji podatek o tezi 1334kg(ne vem zakaj-v vseh katalogih je teza 1240kg). Megane RS F1 Team je tezak 1355kg za 182 sem pa ze pozabil oziroma nisem preprican o natancni tezi. Urshy?
Kot zanimivost: Clio R3 ima 1050 kg in 230 konjev. To je pa ze druga zgodba