Stabilizator in podvozje Clio RS200

Modifikacije vozil
Uporabniški avatar
UrbanD
Administrator
Prispevkov: 3702
Pridružen: 13 Mar 2008, 17:03
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a UrbanD »

Sej če mal popucamo tole debato, niti ni tako napačna ;) Tut jz opažam da večina folka do zdej sploh ni vedla razlike med ARB in struti.
Clio II ph2 1.2 16V Billabong - sold
Clio II ph2 RS 172 - sold
Clio III ph1 RS 197 F1 Team - sold
Clio II ph2 RS 182 - sold
Clio IV ph2 RS Trophy - sold
Seat Leon Cupra ST 300 4drive - family car
Mitsubishi Lancer EVO VIII MR - weekend car
Uporabniški avatar
Speedie
Prispevkov: 1279
Pridružen: 18 Sep 2006, 20:39
Kraj: za ovinkom.

Odgovor Napisal/-a Speedie »

Tišina.

tema je zanimiva in ne smetite po nepotrebnem.
če gre komu v nos da je en avto pač hitrejši od drugega nej gre na pisto pa nej pokaže da ni res. ne po forumu srat kdo ma daljši pimpek, ker se vse pobriše in spet niste nč nardil kokr to da ste svoj cajt zabil za kozlarije.

če ne znate komunicirat kot odrasli ljudje mate en križec zgoraj desno. pritisnite ga.
Slika
"There is no plan B, only another plan A."
Ritchey Watanabe

Group B rally driver...the ballsiest creature alive!

Group B rally spectator.....the craziest creature alive!
Uporabniški avatar
Drmo
Prispevkov: 2959
Pridružen: 08 Avg 2005, 10:52
Kraj: Garage

Odgovor Napisal/-a Drmo »

choko napisal/-a:ja že že da ni isto...sam nism vedu v čem je razlika :) pač funkcijsko.
Sej funkcijsko je glih ogromna razlika. Ker s samim ojačanjem šasije ne boš nikol dosegu takega efekto kot ga lahko s spreminjanjem trdote stabilizatorja (z debelino seveda).

Handling avtomobila lahko nastavljaš glede na trdoto vzmeti in debelino stabilizatorja (seveda poleg razmerja višine spredaj/zadaj, tlaka v gumah, nekaj malega s špuro, naklonom koles, itd.).
Faktorjev je veliko in če ne veš kaj avtomobilu manjka oz. kaj bi rad popravil potem ne moreš kar nekaj na pamet delat. Dostikrat se tudi zgodi da imata dva identična avtomobila različen setup, pa dosegata zelo podobne rezultate.
Enigma motorsport
Uporabniški avatar
clio open
Prispevkov: 3124
Pridružen: 13 Nov 2007, 10:40
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a clio open »

UrbanD napisal/-a:Taki pacienti so men res zanimivi. V takih primerih ko ni prostora za prehitevat, sem lahko hvaležen da mam v avtu dobro avtoakustiko in si dam gor en hud komad in potrpim.

Še to, da ne bo še kdo odkrival tople vode. S tršim sprednjim stabilizatorjem ne boste kej velik dosegl, brez da bi stršal prvo zadnji konc avta. Nevem od kje vsem ta ideja.
Bo prav, bi naj bil mehak spredaj in trd zadaj FWD avtomobil. Ampak moj se mi zdi spredaj že premehak. Že toliko mehak, da na notranjem kolesu zgublja oprijem, na zunanjem se pa čisto po bočnici vozim. Živa ritka mi pa ustreza, dokler ni iznenada :D

PS: sem popucal temo :twisted:
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taxi.
Uporabniški avatar
robi1000
Prispevkov: 1365
Pridružen: 22 Feb 2007, 21:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a robi1000 »

Včasih koncept ni takoj očiten, ampak zadnji stabilizator prepreči pretirano nagibanje avta v zavoju. In to ne samo zadaj, ampak tudi spredaj in to zelo očitno. Predstavljaj si da zadaj nimaš blažilnikov, ampak samo štange. Potem pa v mislih popelji avtomobil skozi ovinek. Se lahko nagne? Odgovor je ne, ker če se nagne sprednji del, se nagne tudi zadnji del avtomobila. Ker se pa zadnji del ne more nagnit, ker imaš gor štange, ostane tudi sprednji del precej naravnost. Razlika nastane samo kot posledica zvijanja karoserije, ki pa je pri modernih avtomobilnih minimalno.

Tako, da zadnji stabilizator ti bo dejansko "stršal" tudi sprednji del avtomobila, brez da prideš do pretiranega understeera in nabijanja zaradi trdote sprednjega dela. Sicer "stršal" ni pravi izraz, ker avto ne bo dosti bolj trd. Treba je ločit nagibanje avtomobila in pa vožnjo po luknjah. Body roll (nagibanje) preprečujejo stabilizatorji. Luknje pa pobirajo amortizerji in vzmeti. WRC avto ima komadne stabilizatorje, ki so celo nastavljivi (drugače okoli 35mm, normalni avto cca 18mm). Sami blažilniki so pa relativno mehki in imajo ogromen hod. Vzmeti so "mehke" (podvozje je narejeno da optimalno blaži v nekem hitrostnem intervalu, recimo med 100-180km/h). S tem mislim, da odlično blaži sile ki nastajajo pri tistih hitrostih. Pri večjih hitrostih so sile večje in rabiš trše podovzje, da je vse spet v ravnovesju. To pomeni da je vzmet lahko "trda" pri 40km/h, a je zelo mehka pri vožnji 180 km/h. Amortizerji so pa preračunani tako, da dušijo resonančne frekvence vzmeti. Tako da nekaj na pamet tršat je totalno brez veze.

Ko pa enkrat prideš do točke, kjer je stabilizator tako trd, da je naklon zdrsa zadnjega dela preveč oster in ni neke lepe "meje" kjer bi lahko občutil, da bo zadek počasi zdrsnil, takrat je čas za igranje s širino med kolesi (track po angleško, trenutno se ne morem spomnit slo izraza :oops: ). S tem ko spreminjaš razmerje med sprednjim in zadnjim trackom, spreminjaš tendenco do understeera/oversteera.

Zato je Williams spredaj širši, da se zmanjša understeer, oziroma poveča oversteer in je avto bolj nastavljiv v ostrih zaprtih ovinkih.

Fini tuning se pa potem dela s širino gum, naklonom in tlakom v gumah.

Upam, da je tole vsaj približno razumljivo napisano.
Clio 2.0 16V Williams 94'
"Moj avto zgleda serijski od daleč, a je daleč od serijskega..."
Slika
Uporabniški avatar
Speedie
Prispevkov: 1279
Pridružen: 18 Sep 2006, 20:39
Kraj: za ovinkom.

Odgovor Napisal/-a Speedie »

robi1000 napisal/-a:Se lahko nagne? Odgovor je ne, ker če se nagne sprednji del, se nagne tudi zadnji del avtomobila. Ker se pa zadnji del ne more nagnit, ker imaš gor štange, ostane tudi sprednji del precej naravnost. Razlika nastane samo kot posledica zvijanja karoserije, ki pa je pri modernih avtomobilnih minimalno.
a pol pride do takozvanega ''tripod'' efekta (zadnjo taco gor po domače)?
Slika
"There is no plan B, only another plan A."
Ritchey Watanabe

Group B rally driver...the ballsiest creature alive!

Group B rally spectator.....the craziest creature alive!
Uporabniški avatar
robi1000
Prispevkov: 1365
Pridružen: 22 Feb 2007, 21:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a robi1000 »

Tako nekako! :D
Clio 2.0 16V Williams 94'
"Moj avto zgleda serijski od daleč, a je daleč od serijskega..."
Slika
Uporabniški avatar
Nos
Prispevkov: 3656
Pridružen: 25 Mar 2010, 19:04
Kraj: Šentjernej-Kranj

Odgovor Napisal/-a Nos »

Jst bom na svojmu zaenkrat verjetno samo zadnje fedre dal od 182 cup-a.
Malenkost bo zadi nižji pa bol trd. Pol pa na en testno vožnjo, da vidm kaka bo razlika. Če mi bo še dajal avto občutek, da mi rit vhaja ven bomo šli pa na stabilizator.
.::Fiat-crap:: Nissan-cool:: Renault-renault:: VW-boring:: Renault-again:: Renault sport-sporty:: BMW-mmmmm::.
Uporabniški avatar
UrbanD
Administrator
Prispevkov: 3702
Pridružen: 13 Mar 2008, 17:03
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a UrbanD »

Kul ja, to probaj kako bo.
Sej s stabilizatorjem boš res premaknil mejo zdrsa malo više, ampak ti ga bo bolj nenadoma vzel. Še posebej v mokrem. Tko da je treba kr pazt včasih :D
Clio II ph2 1.2 16V Billabong - sold
Clio II ph2 RS 172 - sold
Clio III ph1 RS 197 F1 Team - sold
Clio II ph2 RS 182 - sold
Clio IV ph2 RS Trophy - sold
Seat Leon Cupra ST 300 4drive - family car
Mitsubishi Lancer EVO VIII MR - weekend car
Uporabniški avatar
kmetek
Moderator
Prispevkov: 3738
Pridružen: 18 Okt 2008, 17:43
Kraj: Bloke

Odgovor Napisal/-a kmetek »

Če boš dal pol še stabilizator, bo rit še bolj uhajala, ne manj :wink:

Stabilizator se dobro obnese tud na original podvozju. Ko sem na 1.4 (na original fedrih in amortizerjih) dal stabilizator dol, je bil čist drug avto.
Kar izgubim na ravnini, nadomestim v ovinku :D
Uporabniški avatar
Cr00k
Prispevkov: 903
Pridružen: 03 Avg 2010, 22:40
Kraj: Celovec

Odgovor Napisal/-a Cr00k »

Našel še razlike glede nastavitve t.i. "toe-a":
- 197 / 200 Cup: -0 degrees 12 minutes, +/- 12 minutes
- 197 200 non-Cup: -0 degrees 10 minutes, +/- 8 minutes


...pač če koga zanima - kako non-Cup, vsaj deloma v Cup spremenit 8)
Slika
Uporabniški avatar
Cr00k
Prispevkov: 903
Pridružen: 03 Avg 2010, 22:40
Kraj: Celovec

Odgovor Napisal/-a Cr00k »

Še malo slikovnega materiala:
- Sprednji del (197 Non-cup zgoraj, 200 Cup spodaj)
Slika

- Zadnji del (197 Non-cup zgoraj, 200 Cup spodaj)
Slika

Lp, Rok

EDIT: Sem objavil slike namesto linkov, za tiste ki niste na clio200.net registrirani... hvala za opozorilo Urban, niti nisem pomislil na to :oops:
Slika
Uporabniški avatar
carchy225
Prispevkov: 132
Pridružen: 11 Jan 2009, 22:21

Re: Stabilizator in podvozje Clio RS200

Odgovor Napisal/-a carchy225 »

Morda kdo ve kakšne kvalitete je nastavljivo vzmetenje od D2 za clio RS200?

http://www.ebay.co.uk/itm/230558275468? ... 1436.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
ManIAK
Prispevkov: 580
Pridružen: 06 Jun 2006, 21:59

Re: Stabilizator in podvozje Clio RS200

Odgovor Napisal/-a ManIAK »

http://www.k-tecracing.com/show_product ... 29&appid=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori