Morda komu pride prav.
Zakaj torej gre?
V primeru, da v Carminat modulu ostane navigacijski (kartografski) oziroma posodobitveni (firmware) CD in ga ne gre izvreči, si bo potrebno vzeti nekaj časa ter ga odstraniti ročno.
Kako pride do tovrstne napake / stanja?
Najlažje se zadeva zatakne pri posodabljanju sistema, če postopka ne izvedemo pravilno ali pa med postopkom enostavno pride do napake. Posledično lahko sistem zatrokira, Carminat navigacijski sistem "umre" in na zaslonu je tema. Kljub temu radio (Auditorium) sistem deluje normalno in ga je še vedno mogoče opravljati - tudi preko volanskih komand. A ker nimamo zaslona se je potrebno orientirati po spominu.
Primer (moj):
- spravil sem se posodabljat sistem iz različice v5.00 na v5.30, ki je najnovejša na voljo za moj sistem
- pri posodabljanju sem storil fatalno napako in firmware CD medij zapekel na neustrezen način (beri ta prispevek)
- postopek je pri prehodu v drugo fazo (glej navodila, stran 55 - korak 8 in 9) izklopil zaslon in... se ni več vklopil
- sistem sicer po nekaj sekundah preklopi nazaj v grafični način (stran 55 - korak 10), na kar sem jaz čakal pol ure
- CD je ostal v enoti, na izmet ni reagiral, je pa sistem konstantno zaganjal CD a mu očitno vsebina nikakor ni bila všeč
- kasneje, ko sem obupal in postopek prekinil (motor off in spet on) pa tudi vztrajal ni več
- upal sem na najboljše in izkazalo se je, da sem sklepal prav:
1. takoj sem spoznal kje sem storil napako (način zapisa medija)
2. upal sem, da je prehod v drugo fazo le preklop v nekakšen bootloader način in da še ni prišlo do zapisovanja v rom
3. da se bo sistem bodisi pobral v prvotno stanje, ko ga bom osvobodil oziroma bo nadaljeval postopek dalje z ustreznim CD medijem
Zahtevnost in priprave:
Srednja oziroma težja za povsem neizkušene. Potrebno je nekaj potrpežljivosti in spretnosti.
Sam sem enoto povsem podrl, kar pa za sam izmet CD medija NI potrebno!
Lahko pa komu pride prav, če bo racimo kdaj menjal laser.
Potrebujete tanjši in daljši izvijač, npr. tip Philips št. 6 in pa Torx št. 9 in 10.
V navodilih za razdiranje sicer piše, da je potrebno enote predhodno odklopit oziroma naj bi se izklopil akumulator.
Slednjega nisem izklapljal, ker bi se mi poleg vsega zaklenil še radio in potem bi bil povsem v dreku.
Za testiranje in poganjanje mehanizma pa sem spet potreboval elektriko, sam sem torej počel na živo.
Pri Scenicu (2004) se Carminat nahaja pod sovoznikovim sedežem.
Poklopni predal se odstrani z lahkoto saj ga na mestu držita le dva šibka plastična zatiča. Nekaj občutka in sile levo-desno in zadeva se izskoči.
Po odstranjeni enoti (glej naslednjo sliko) vam ostanejo trije konektorji:
1. = GPS antena, 2. = podatkovni kabel, 3. = napajalni kabel

Pri odstranjevanju enote je potrebno pritisniti na štiri zatiče, ki so dosegljivi preko luknjic na sprednji maski.
Tu sem si pomagal s tanjšim Philips izvijačem.
Nekaj spretnosti, toliko, da so zaskočili in precej izmenjajoče sile levo-desno, da se enota odstrani.
Nekaj več sile je potrebno uporabiti zato, ker enota leži v stojalu precej tesno, kar je sicer pozitivno.
Nato je potrebno odstraniti prej omenjene zatiče in pa sprednjo masko. Potrebovali boste izvijač Torx št. 9 in 10. Sprednja maska se ne vda zlepa. Na ogrodju jo držijo štirje plastični zatiči, ki pa so nekako vprešani med dve plasti ogrodja. Meni jih ni uspelo rešiti in sem jih poškodoval - zato vas opozarjam, da bodite še posebno previdni! Sicer masko več kot dovolj dobro pritrjujeta stranska torx vijaka in tudi estetske škode ni, a vseeno.
Poleg tega se maske drži flat kabel, ki povezuje tipko za izmet (Eject). Sicer je trpežen in načeloma ob preveliki sili sam zdrkne iz konektorja a če boste preveč mesarili ga lahko poškodujete!
Nato odstranite zgornji kovinski pokrov, ki pokriva celo enoto in je zgolj tesno nataknjen.
Za vsak slučaj, če bo kdo kdaj potreboval podrobnejše podatke o enoti.
Sedaj je najtežje že za nami. Enota žal nima mehanizma za prisilni izmet. V primeru, ko enota zatrokira v položaju jo moramo ročno sprostiti.
To storimo tako, da najprej sprostimo mehanizem, ki upravlja z izmetalom. Tega blokira motorček, torej ga odstranimo.
Zopet si pomagamo z izvijačem Torx.

Ko motorček potegnemo vstran mehanizem povsem nežno, na roke zavrtimo v nasprotni smeri tako, da popusti in izvrže medij.

Nadalje sem enoto ponovno priklopil, da se je mehanizem kalibriral.
Vitalni znaki so bili ugodni zato sem notri zadegal tokrat ustrezno zapisan posodobitveni CD medij. Zamižal sem in štel do deset.

Postopek se je nadaljeval točno tam kjer se je prekinil. Tik pred drugo fazo, to je nalaganjem in prepisovanjem ROMa.

Kot sem omenil v začetku sem sam enoto razdiral dalje. Da jo razdrete na tri dele morate odvijačiti štiri torx vijake na vrhu.

Pri odstranjevanju mehanizma (sedaj ločujete optični mehanizem od matičnega vezja) bodite previdni!
Spodaj se namreč prituhnjeno skriva konektor! Konektor je sicer robusten in kabel je dovolj dolg a v primeru poškodbe ste opleli!
Po štirih torx vijakih na vrhu, s katerimi odstranete del ohišja z blažilnikoma ter del vezja,
se vam razkrije laser z motorčkom, vodilom in mehanizmom.
Čestitam! Uspešno ste odpravili prebavne težave Carminat sistema.
Sedaj v nasprotnem zaporedju enoto sestavite in zadeva je zaključena.
Enoto se seveda lahko podre še nekoliko bolje a ker nisem imel potrebe tudi nisem prakticiral. Svojo enoto sem uspešno oživel in jo nenazadnje tudi posodobil. Upam, da tale mini priročnik komu kdaj prav pride.
