Globoka razmišljanja o tuningu

Vse čudne teme in izlivi inteligence
Uporabniški avatar
Shusuglao
Prispevkov: 5154
Pridružen: 18 Feb 2003, 19:27
Kraj: Ljubljana

Re: Globoka razmišljanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Shusuglao »

:rainbow1:
Renault 18 TLJ Renault 21 GTS Renault 21 TURBO Renault 21 NEVADA Megane CC
Uporabniški avatar
Speedie
Prispevkov: 1279
Pridružen: 18 Sep 2006, 20:39
Kraj: za ovinkom.

Re: Globoka razmišljanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Speedie »

Temo sem premaknil na primerno mesto saj so realno ti konji kar kruti.
Slika
"There is no plan B, only another plan A."
Ritchey Watanabe

Group B rally driver...the ballsiest creature alive!

Group B rally spectator.....the craziest creature alive!
Uporabniški avatar
sorum
Prispevkov: 363
Pridružen: 30 Sep 2013, 12:05
Kraj: Ljubljana

Re: Globoka razmišljanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a sorum »

dejmo tole iz primernega mesta premaknit še malo na levo v vaške štale, skendnje in super kozolce, ker so lokacije današnjih super mega tunning delavnic in čiptjuninga :a2_Crazi_Ivan
Slika
Uporabniški avatar
Drmo
Prispevkov: 2959
Pridružen: 08 Avg 2005, 10:52
Kraj: Garage

Re: Globoka razmišljanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Drmo »

sorum napisal/-a:tole temo bi morali poimenovati "samo bedaki in konji" :icecream:

to da noben ne razume kaj pomeni "realnih" konjev ne preseneča hahah :mrgreen:
zdj moči motorja se NE da izmeriti, lahko se jo izračuna! se pravi moč motorja(vaši konji) je formula navor x obrati(torej navor pomnožen z obrati), ja na valjih odpreš turbino do daske in prdne v sekundi full obratov in graf vam pokaaže pravljico za lahko noč(še lepša bo če vaškemu tunercu plačate haha, tist ji bo "naštimal" še več) :a2_hysterical

zdj o vaških šlosarjih ki se gredo tunning in pravljice na valjih brezveze... da kmalu vsak moped ribne, kriva je pa tovarniška napaka potem :roll: seveda.

BHP, se pravi konji na brošurah so v fabrki pomerjeni na glavi gredi(vztrajniku), realno konjev na kolesih je bistveno manj...se pravi če ima en približno 1000kg težak avto 170 konjev jih ima realnih na kolesih cca 120 nekako :idea:
zato so bili vaški bojsi zmedeni pri Clio RS 3 197 kajneda...

amen
Sorum...
Realnost je taka da nimaš pojma o čem govoriš. Ti niti ne zamerim, celo razumem tvoje dvome v vse skupaj. Ti bom pa vseeno probal razložit stvari v katerih mislim da ti manjka informacij.
Prva stvar, ja res je, konjev se ne da izmerit, tudi tovarniški "konji" so izračunani, pa naj bo to koenigsegg ali pa Clio 1.2 16V. Izračunani so iz navora, katerega pa se da izmerit, in sicer je formula Navor (v ft lb) x vrtljaji / 5252 (konstanta). Iz vsakega grafa navora se da izračunat moč. Najbolj realne meritve so narejene na engine dyno (tovarniški motorji, dirkalni motorji), rezultati pa prilagojeni po DIN, SAE, STD, ECE, ISO ali kakšnem drugem standardu, se pravi se prilagodi rezultat glede na razmere kjer se opravlja meritev (temperatura, zračni tlak itd.). Te meritve ponavadi izključujejo večino porabnikov (alternator, elektrika, itd.), ter izgube preko koles (menjalnik, diferenciali, kardan pri AWD in RWD avtomobilih), itd). Seveda so te številke ponovno relativne, ker so merjene/prilagojene nekim standardom.
Recimo primerjava številk ki so prilagojene po DIN standardu s številkami po SAE standardu ni primerna, ker DIN standard prilagodi rezultat na 20°C in 101.3 kPa zračnega tlaka, SAE standard pa 25°C in 99 kPa. Tukaj je še razlika pri predvidevanju (ja tudi tukaj se na žalost le predvideva) mehanske učinovitosti, nekateri standardi uporabljajo 85% učinkovitost, drugi 100%. Upam da ti je sedaj približno jasno zakaj je razlika pri uporabi različnega standarda, če slučajno ne, malo osnovnošolske fizike: višji tlak generalno gledano pomeni tudi višjo vsebnost kisika zaradi večje teže zraka in s tem večje vsebnosti kisika. Temperatura pravtako vpliva na vsebnost kisika v zraku, ker je z višjimi temperaturami zrak bolj redek. Večja vsebnost kisika pri gorenju pomeni večji ogenj, kar v motorju pripomore k večji eksploziji in s tem višjemu navoru pri določenih vrtljajih (to je tudi glavni razlog da imajo turbo motorji več moči). To je zelo na grobo, ampak mislim da v osnovi razumeš.

Druga stvar, meritve na valjih. Valji tako kot opevaš res niso najbolj merodajno orodje za neke številke okol metat. Prvo zato, ker večina ne upošteva izgub ali pa ima izgube fiksne pri izračunu navora na gredi (ali procentulano - manj natančno, ali pa v jih izmeri glede na pojemek pri ustavljanju valjev - bolj natančno). Dyno nikoli ni bil mišljen kot merodajno orodje za realno prezentacijo navora in moči motorja, je pa dobro orodje za tuning motorja in iskanje tistih par manjkajočih konjev - če so valji in tuner tega sposobni. Nekateri valji imajo elektroniko, ki upošteva vremenske pogoje v okolju kjer se dela tuning, nekateri ne. Tunerc žal tega nima pri trenutnih valjih in tukaj nastopijo odstopanja pri meritvah ob različnih dnevih. Poleg tega na rezultat vplivajo tudi mehanske izgube, ki jih povzročajo tudi temperatura olja v motorju, v menjalniku, temperatura in tlak v gumah....tukaj grejo ti dejavniki v nedogled in tudi pri enakih avtomobilih merjenih na isti dan nastopijo odstopanja. Bistvo je, da ko so temperature stabilizirane in delaš tuning, teh ostopanj pri trenutnih vremenskih pogojih ni in tako vidiš realno stanje, ki si ga naredil (pred in po spremembi določenih parametrov).

Dejstvo še vedno ostaja, dyno je orodje za tuning in nič drugega, in za to je to orodje odlično in dokaj realno. Upam da sem ti s tem tudi delno razložil zakaj razlike v meritvah na raznih dyno day-ih med enakimi avtomobili.

Zakaj kar nekaj motorjev ribne, ni vedno kriv tuner, mogoče v tem pogledu, ker pač tudi dela elektroniko na "skup vrženih zmazkih", ampak to je že druga zgodba.
Enigma motorsport
Uporabniški avatar
skopusnik
Prispevkov: 2542
Pridružen: 09 Apr 2008, 14:36
Kraj: Novo mesto

Re: Globoka razmišljanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a skopusnik »

Drmo, večkrat se razpiši, je fajn brat in kaj novega zvedt :) Hvala :)
The best place to watch a race is in the rear view mirror.
Uporabniški avatar
Shusuglao
Prispevkov: 5154
Pridružen: 18 Feb 2003, 19:27
Kraj: Ljubljana

Re: Globoka razmišljanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Shusuglao »

:smt009 dobro napisano
Renault 18 TLJ Renault 21 GTS Renault 21 TURBO Renault 21 NEVADA Megane CC
Odgovori