Nisem prej odgovarjal zaradi posledic vremenskih razmer... Kolikor spremljam, ste se tudi v vaših koncih sedaj vsaj za silo izkopali iz najhujšega.
Torej to kar pišeš, da ima vsak svoje veselje in cilje, je vsekakor res. Zato je dejstvo, da tisti, ki ne želi nastopati na tekmovanjih zelo verjetno ne bo tekmoval
, ampak debata pa je vseeno bila o tekmovanjih v motošportu
.
Se pravi, če ima nekdo željo samo, da se sem in tja kdaj malo zapelje (po kakšnem odseku ceste ali na kakšnem trackday-u), je mogoče nepotrebno razmišljati o kakšnem tekmovanju, ampak vseeno ni čisto tako. In kot pišem v prejšnjem postu, je to verjetno predvsem precej pogojeno s tem kako pogosto se nekaj dogaja (recimo na bilo kakšen način uživa v vožnji) in posledično kako hitro se nekdo nečesa naveliča, oziroma kdaj samo to (preprosto uživanje v vožnji) ni več dovolj. Torej pri tekmovanju ne gre vedno samo zato, da bi te drugi videli.
Vem, da ti veš kako in kaj, ampak ker mogoče tole bere še kdo drug, bi vseeno rad pokazal še kakšen drug pogled na tekmovanja in naredil malo promocije (ker kljub vsemu precej podpiram tekmovanja).
In ker za sebe pišem ravno obratno kot kmetek opisuje njegov pogled, je tudi zato mogoče napisano napačno razumeti (recimo mogoče tudi kot, da bi jaz sedel na gori denarja
). Zato bom poskusil napisati še besedo ali dve o mojem pogledu in zakaj je temu tako, oziroma malo bolj podrobno opisati ta del iz prejšnjega posta.
Torej to, da me (
samo) trackday-i in/ali vožnja po lepih cestah, (trenutno) ne zanimajo (
več), je posledica...
No, vsaj pri meni je bilo tako, da sem od nekdaj vsak dan (res praktično brez izjeme) užival na lepih odsekih cest. Najprej s kolesom, potem z mopedi, motorji in kasneje (ter vmes
) z avtomobili in enkrat pač pride, da se tega naveličaš ali da postane premalo (vsaj ob res tako pogosti vožnji). Ko se enkrat tega naveličaš, se lahko enostavno prenehaš voziti, ali pa iščeš način kako še bolj uživati. Poleg tega je cesta vseeno samo cesta, kjer nisi sam in vsaj nekateri na cesti ne moremo niti približno tako uživati kot lahko nekje, kjer načeloma ne ogrožaš ostalih. Ker sem želel še naprej uživati v vožnji, so potem nekako logično sledili trackday-i ipd., sicer brez merjenja časa in spet je bilo vse super (oziroma v določenih pogledih precej boljše kot na cesti), ampak tukaj pa je (vsaj pred leti) bila ravno nasprotna težava, torej da je bilo trackday-ev premalo (vsaj za moje potrebe
). Poleg tega so bili takrat trackday-i (recimo sploh na Mobikrogu ipd.) "privatni" in je bilo precej težko priti zraven, zato mi je (spet in še vedno) bilo premalo uživanja v vožnji in enostavno nisem imel druge izbire kot pa, da se odločim za tekmovanja (najprej avtoslalomi ipd.), kjer pa se posledično meri čas (in so uvrstitve ter pokali).
Torej še enkrat za vsak slučaj
, recimo jaz nisem začel hoditi na tekmovanja zaradi tega, da bi tekmoval (ali da bi me drugi videli), ampak samo zato, da bi se sploh lahko vozil in užival v vožnji (in v bistvu nas/vas je precej takšnih- tekmovalcev samo, da se nekateri tega ne zavedajo
). In že tukaj (pri slalomih ali tudi TimeAttack-u, ipd.) se potem začne tisto (pač o tekmovanjih) kar pišem v prejšnjih postih.
No pa vseeno, meni (in še komu) je bilo kljub vsemu še vedno premalo vožnje
. Kako rad (in veliko) sem/smo se želeli voziti priča tudi dejstvo, da se nas je nekaj spravilo skupaj in smo si sami začeli organizirati evente
(tudi za vse ostale).
Od tukaj naprej so se pri meni začeli prepletati razni trackday-i in podobni eventi (brez merjenja časa), avtoslalomi (z merjenjem časa),... kasneje tudi TimeAttack (ki mi je bil eden boljših). In nekako so mi dogodki brez merjenja časa kmalu postali... kaj pa vem, dolgočasni. Saj verjamem, da se čudno sliši ampak, ko ti je enkrat uživanje v vožnji tako všeč in se toliko voziš, da porabiš praktično ves denar samo za gorivo in potem še za vstop na dirkališča/poligone/..., torej to ne pomeni, da greš na trackday odpeljati 5 krogov, ampak da greš na trackday in se praktično ves čas voziš (narediš recimo 100+ krogov na event- recimo za RL), pač enkrat se naveličaš
, sploh če hkrati voziš še kje drugje kjer spremljaš dosežen čas, te vedno manj zanimajo dogodki kjer se čas ne meri. Čas pa se je včasih meril bolj ali manj samo na tekmovanjih in tako smo spet tekmovali, čeprav smo si bolj ali manj samo čase merili. Kasneje se je čas meril tudi na trackday-ih in nekje na tem mestu (pač ko samo vožnja zaradi pogostosti spet postane monotona) se potem vseeno zgodi, da se hote ali nehote vedno bolj ukvarjaš z doseženim časom. Se primerjaš,... tekmuješ s časom (in sam proti sebi). Ampak, ko enkrat tekmuješ v pametno razdeljeni konkurenci, postanejo tudi eventi z merjenjem časa (oziroma kjer tekmuješ samo s časom) manj zanimivi od tekmovanj, kjer tekmuješ z ostalimi tekmovalci.
In potem ko smo pri tekmovanju, kakorkoli so večinoma tekmovanja vedno kritizirana... Če pogledam recimo TimeAttack, koliko ljudi se je svoj čas bunilo, da je postalo dolgočasno, nezanimiva proga, da predolgo traja,... (BTW kaj se sedaj v praksi vidi od teh nepotrebnih kritik?)
No, tisti, ki smo tekmovali med sabo, smo imeli dovolj dela, da se nismo potrebovali obremenjevati s takšnimi stvarmi in nam je bilo prav fajn
.
Tako, da je lahko tudi pametno tekmovanje in konkurenca tisto, kar pelje stvari naprej
.
Kar pa se tiče mene in rally-a... V bistvu je bila v osnovi želja po kakšni gorski, mogoče po PRK-ju, ampak glede na to, da sem se vedno več vozil in mi je bilo še vedno vsega premalo, se mi je zdelo, da bo zame povsod razen mogoče v rallyu enostavno premalo vožnje
.
Sedaj imam težave, da mi je počasi še rally prekratek in bom mogoče razmišljal o 24 ur Le Mans-a
.
Drugače pa se tudi za rally nisem odločil zato, da bi šel tja tekmovati (ali da bi me drugi videli), ampak samo zato, da bi lahko vozil po tistih cestah. Namreč skoraj na vsakem rallyu, ki sem ga obiskal kot gledalec, sem se po koncu šel peljati po kakšnem brzincu in me je vedno zanimalo kako bi bilo peljati, če bi imel cesto samo zase- zaprto.
Ne rečem, sedaj bi verjetno že počasi poskušal tekmovati, ampak kot tudi kmetek piše, tekmovati na rallyu je vseeno drugače kot pa kje drugje, tako da (vsaj) do nadaljnjega žal (še) ne bom tekmoval (tudi, če bi po kakšnem naključju v kratkem mogoče vseeno še naprej vozil na kakšni dirki).
Vseeno pa jaz sem pripravljen dajati 5x ali še več denarja, čeprav ne sedim na gori denarja
. Prav tako se mi zdi bolje škrtariti in hkrati sodelovati kot pa obratno
, zato bi si prav želel, da bi tudi mene lahko enostavno minilo.
LP, Primož