Novosti s strani Renaulta

Novice iz sveta Renault
Odgovori
Uporabniški avatar
gasperg
Prispevkov: 160
Pridružen: 19 Avg 2008, 19:09

Novosti s strani Renaulta

Odgovor Napisal/-a gasperg »

Nekaj zanimivosti o pogonskih sklopih v bliznji prihodnisti.


POGONSKI SKLOPI RENAULTA
PRAVA PRELOMNICA NA PODROCJU IZPUSTOV CO2
23.02.2009
Pri Renaultu vedo, da je odlocno omejevanje porabe goriva in izpustov CO2 vitalnega pomena v danasnjem svetu. Znamka je po povprecju izpustov CO2 ze uvrscena med najboljse tri evropske avtomobilske proizvajalce, zdaj pa se zeli premakniti na sam vrh. Za dosego tega cilja Renault razvija vozila z nizkim in nicnim izpustom CO2, saj so odloceni, da ponudijo toliko ucinkovitih tehnologij kolikor je mogoce po dostopni ceni.
Razvoj pogonskih sklopov je osredotocen na dve poglavitni podrocji:
• Edinstvena zaveza za razvoj elektricnih motorjev: povsem elektricni avtomobili med uporabo ne izpuscajo CO2. Renault namerava postati vodilno avtomobilsko podjetje na podrocju elektricnih vozil za mnozicno rabo. Zveza Renault-Nissan zaradi tega razvija obsezno paleto povsem elektricnih pogonskih sklopov, katerih moc bo segala od 50 do 100 kW (70 – 140 KM).
• Nove tehnologije za konvencionalne motorje z notranjim zgorevanjem. Renault pripravlja nov rod motorjev z notranjim zgorevanjem s turbo puhalom in nove samodejne menjalnike.

»Modularni« motorji TCe z mocjo od 80 do 115 KM
Z neizogibno uveljavitvijo okoljskih normativov Euro 5 in Euro 6 bodo bencinski motorji postajali vedno bolj zanimivi, Renault pa se je na tak trend pripravil z novo druzino motorjev TCe, ki bodo predvidoma na trgu v letu 2012, tri leta kasneje pa naj bi imeli ze 85-odstoten delez vseh bencinskih motorjev Renault. Ti »modularni« motorji bodo imeli tri ali stiri valje s prostornino od 0,9 do 1,2 litra, njihova najvecja moc pa bo segala od 65 do 85 kW (90 – 115 KM). Stevilni modeli s temi motorji se bodo ponasali z izpustom CO2, ki manjsi od 100 gramov na kilometer.

Najava motorja 1,6 dCi 130
Prihajajoci 1,6-litrski motor bo imel ze na zacetku najvecjo moc 96 kW (130 KM). Njegov razvoj poteka v okviru Zveze Renault-Nissan, predvidoma bo na trgu v letu 2011, njegov izpust CO2 pa bo za 25 g/km manjsi od sedanjega motorja 1,9 dCi.

Menjalnik z dvojno sklopko
Renault bo menjalnik z dvojno sklopko lahko ponudil v prihodnjem letu. Menjalniki z dvojno sklopko zdruzujejo vzorno kakovost pretikanja z manjsim izpustom CO2 in enako porabo goriva kot pri rocnem menjalniku.


STRATEGIJA RENAULTA NA PODROCJU POGONSKIH SKLOPOV

Izpust CO2: ciljati na prvo mesto v Evropi
Za Renault je spostovanje okolja kljucni problem, ki ga mora avtomobilska industrija resiti, ce si zeli zagotoviti dolgorocen obstoj. Danes je obvezno temeljito zmanjsati porabo goriva, obenem pa v kar najkrajsem casu zagotoviti prehod na vozila z nicnim izpustom CO2. Pri Renaultu so prepricani, da je pri tem kljucnega pomena, da cim sirsemu krogu kupcev ponudijo kar najbolj ucinkovite tehnologije po dostopni ceni.

V letu 2008 je bil Renault po povprecnem izpustu CO2 uvrscen med najboljse tri evropske proizvajalce avtomobilov. V primerjavi z letom 1995 je Renault povprecni izpust CO2 zmanjsal za 25 odstotkov, kljub temu pa so danasnja vozila tisja in varnejsa kot pred 14 leti. Zdaj se Renault zeli na podrocju izpustov CO2 prebiti na prvo mesto med evropskimi avtomobilskimi proizvajalci, zaradi cesar se Skupina osredotoca na dve podrocji:

• edinstvena zaveza za razvoj 100-odstotno elektricnih motorjev, z razvojem prelomnih tehnologij, ki bodo popolnoma elektricno gnanim vozilom med uporabo omogocile nicni izpust CO2.
• uvedba novih tehnologij za konvencionalne motorje in menjalnike, s katerimi bodo dosegli pomembno zmanjsanje izpusta CO2.


EDINSTVENA ZAVEZA NA PODROCJU ELEKTRICNEGA POGONA

Prava tehnoloska prelomnica
V primerjavi s tehnoloskimi resitvami, ki prinasajo zmanjsanje izpusta CO2 za 10, 20 ali 30 g/km je Renault izbral resitev mobilnosti, ki pomeni pravo prelomnico kar zadeva izpuste CO2. Ta veliki projekt je popolnoma elektricno gnano vozilo, ki med uporabo nima izpustov CO2, niti skodljivih snovi in prav tako ne nadleznega hrupa. Cilj Renaulta je, da prevzame vodilni polozaj pri mnozicni izdelavi elektricnih vozil.

Povsem elektricno vozilo: neizbezna resitev
Na zavezanost Renaulta elektricnim vozilom je vplivalo vec dejavnikov:
- Zavedanje o klimatskem segrevanju zaradi izpustov CO2.
- Vedno strozji predpisi za omejevanje izpustov CO2.
- Rast cen nafte in njenih derivatov.
- Rast potreb po mobilnosti v urbanem okolju in prepoznavanje pomembnih potreb v Evropi, kjer stevilni uporabniki avtomobilov le-te uporabljajo predvsem za voznje na in iz sluzbe, ali z drugimi besedami urbani potniki, za katere elektricen avtomobil lahko pomeni smiselno resitev.
- Obvladovanje tehnologije litij-ionskih baterij v okviru Zveze Renault-Nissan preko podjetja Automotive Electric Supply Corp (AESC), ki sta ga ustanovila Nissan in NEC. Pri razvoju energetske gostote, varnosti, trajnosti in nizanja stroskov tovrstnih baterij je bil dosezen pomemben napredek, zaradi cesar je postala uresnicljiva mnozicna izdelava elektricnih vozil s privlacnimi voznimi lastnostmi in zadovoljivim dosegom.
- Razvoj novih nacinov potrosnje (mesecni pavsal, placevanje storitev po porabi, itn.), ki so v mnogi sektorjih ze dobro uveljavljeni, so povsem uporabni tudi za avtomobile.

Razvoj celovite palete popolnoma elektricnih pogonskih sklopov
Zveza Renault-Nissan razvija celovito paleto povsem elektricnih pogonskih sklopov, ki bo pokrila razpon moci od 50 kW do 100 kW (70 do 140 KM). Namenjeni bodo vsem vrstam vozil – od mestnih in druzinskih avtomobilov do malih in vecjih dostavnikov. Prvi povsem elektricni pogonski sklopi bodo v letu 2011 na voljo v klasicni (triprostorski) limuzini in v dostavniku tipa Kangoo.

Kljub temu pa elektricna vozila ne bodo mogla povsem nadomestiti vseh vozil. Zaradi svoje vsestranskosti in zahvaljujoc izboljsavam, ki bodo uporabljene v naslednjih letih, bodo motorji z notranjim zgorevanjem se naprej pomenili resitev primerno za stevilne kupce.


NOVE TEHNOLOGIJE ZA KONVENCIONALNE MOTORJE IN MENJALNIKE

Renault za pomembno zmanjsanje izpustov CO2 obenem dela na naslednjih podrocjih:
- Temeljnih dejavnikih pri zasnovi avtomobilov: masi, aerodinamiki (SCx), kotalnem uporu.
- Upravljanju z energijo, tako elektricno (polnjenje baterije ob zaviranju in ob odvzemu plina) kot tudi toplotno (pospeseno segrevanje motorja na delovno temperaturo).
- Kombiniranih tehnologijah kot je na primer sistem stop&start, ki ob postanku samodejno ugasne motor.
- Splosnem zmanjsevanju prostornine (downsizing) termicnih motorjev (manjsi motor s prisilnim polnjenjem s turbo puhalom ima boljsi izkoristek) na bencin in na plinsko olje. Omeniti je treba, da so moznosti za zmanjsanje izpusta CO2 danes veliko vecje pri bencinskih kot pri dizelskih motorjih.
- Ucinkovitejsih menjalnikih, tako rocnih kot tudi samodejnih.

Podrobnejsa razlaga zadnjih dveh tock.

Prihodnja ponudba »modularnih« motorjev TCe
Renault pospesuje zmanjsevanje bencinskih motorjev
Bencinski motorji morajo biti kos naslednjemu izzivu: znatnemu izboljsanju energijskega izkoristka, se zlasti pri mestni voznji. Zmanjsevanje prostornine in prisilno polnjenje s turbo puhalom sta ucinkoviti resitvi, kar odlicno potrjuje pred dvema letoma predstavljeni motor TCe 100, ki je bil prvi v svoji kategoriji (1,2 litra). Renault Clio s tem motorjem ima izpust 137 gramov CO2 na kilometer (poraba v kombiniranem ciklu je 5,8 l/100 km), s cimer je na vrhu kategorije bencinskih motorjev z mocjo 100 KM. Za ohranitev konkurencnosti svoje ponudbe bencinskih motorjev in ucinkovito zmanjsanje izpusta CO2 Renault razvija druzino modularnih motorjev TCe.

»Modularna« druzina: motorji TCe 90 do 115
Z uveljavitvijo normativov Euro 5 in Euro 6 bodo bencinski motorji postali se privlacnejsi, kar je bilo upostevano pri razvoju nove druzine 3- in 4-valjnih motorjev TCe. Ta bo obsegala motorje s prostornino od 0,9 do 1,2 litra in bo zamenjala sedanje atmosferske motorje s prostornino od 1,2 do 1,6 litra. Novi motorji bodo prisilno polnjeni s turbo puhali z majhno vztrajnostjo, njihova najvecja moc pa bo v razponu od 65 do 85 kW (90 – 115 KM). Renault bo kasneje razvil se zmogljivejse razlicice. Temeljna zasnova teh motorjev bo omogocala neposredno vbrizgavanje goriva in se vecjo specificno moc (kW na liter). Izpust CO2 bo v primerjavi z motorji, ki jih bodo nadomestili, bo manjsi za 30 do 40 g, v nekaterih avtomobilih pa bo izpust CO2 celo manjsi od 100 g/km.

Prve razlicice teh motorjev bodo na voljo cez dve leti in pol. Pri Renaultu ocenjujejo, da bodo imeli ti motorji med njihovimi v Evropi prodanimi vozili z bencinskimi motorji leta 2015 okrog 85-odstoten delez.
To prihodnjo druzino modularnih motorjev razvijajo v okviru Zveze Renault-Nissan, kar omogoca delitev stroskov, prihranke zaradi vecjega obsega uporabe in prilagoditev razvoja mehanskih sklopov posebnostim dolocenega obmocja. Bodoci motorji TCe bodo razviti iz 1,5- in 1,6-litrskih atmosferskih bencinskih motorjev, ki sta ze znana iz modelov Nissan. Renault bo pri skupnem razvoju v okviru Zveze prispeval svoje poznavanje potreb evropskega trga in izkusnje s podrocja prisilnega polnjenja.

Prihodnja ponudba dCi: popolnoma nov motor
Prednosti motorjev dCi
Stiritaktni dizelski motor z neposrednim vbrizgavanjem po skupnem vodu (common rail) in prisilno polnjen s turbo puhalom je danes tista vrsta pogona osebnih avtomobilov, ki zagotavlja najboljsi energetski izkoristek. Avtomobil z dizelskim motorjem ima povprecno porabo goriva za 20 do 30 odstotkov manjso kot tak s primerljivo zmogljivim bencinskim motorjem.
Motorji dCi kazejo za danes zelo dobre podatke o izpustu CO2, na primer:
- Renault Twingo dCi 85 ima izpust 104 grame CO2 na prevozen kilometer, oziroma normno porabo 4,0 l/100 km v kombiniranem ciklu.
- Novi Renault MĂ©gane Berline ima izpust 118 gramov CO2 na prevozen kilometer, oziroma normno porabo 4,5 l/100 km v kombiniranem ciklu.
- Laguna dCi 110 ima izpust 130 gramov CO2 na prevozen kilometer, oziroma normno porabo 4,9 l/100 km v kombiniranem ciklu.
Renaultovi inzenirji nameravajo z nadaljnjim razvojem tehnologije dCi v polni meri izkoristiti njene prednosti in doseci prihodnje normative o izpustih ter se zmanjsati porabo goriva. Motorji dCi novega rodu bodo v mnogih modelih dosegali izpust CO2, ki bo celo manjsi od 100 g na prevozeni kilometer.

Motorji 1,5 dCi novega rodu
Motor 1,5 dCi (tip K9K) ima v ponudbi dizelskih motorjev posebno mesto. To je najbolje prodajani motor Renault, saj so v letu 2008 v Spaniji (Valladolid) in Turciji (Bursa) izdelali skoraj 900 tisoc primerkov. Ta motor ima vec razlicno mocnih izvedenk (od 65 do 110 KM), na voljo pa je v stevilnih modelih Renault (od Twinga do Lagune) in Dacia. Zaradi preproste zasnove in majhnega trenja ponuja ta motor posebno privlacno razmerje med zmogljivostmi in ceno. Pri Renaultu nacrtujejo temeljite izboljsave tega 1,5-litrskega stirivaljnega motorja, ki naj bi imel v svoji leta 2012 predstavljeni novi razlicici izpust CO2 manjsi za okrog 20 g/km.

Prihodnji motor 1,6 dCi 130
Ta povsem nov 1,6-litrski motor bo imel ze ob uvedbi najvecjo moc 96 kW (130 KM), kar pomeni 16-odstotno zmanjsanje prostornine v primerjavi s sedanjim motorjem 1,9 dCi z enako mocjo. Renault bo kasneje razvil tudi se zmogljivejse razlicice. Izpust CO2 bo v primerjavi z enako zmogljivim motorjem manjsi za 25 g/km, pri cemer niso upostevane druge izboljsave na avtomobilih, ki jih bo gnal, kot na primer aerodinamika, kotalni upor, masa, ipd. Motor bo pripravljen na normative Euro 6 in je zasciten s petnajstimi patenti Renaulta. Ta motor bo tvoril osrcje ponudbe znamke v modelih segmenta C, kljucno vlogo pa bo imel tudi v modelih segmenta D in lahkih gospodarskih vozilih. Pricetek prodaje bo predvidoma leta 2011. Pri tem projektu z interno oznako R9M gre za skupen razvoj Zveze Renault-Nissan.

Motorji 2,0 dCi in naprej
Leta 2012 bo predstavljen novi rod motorja 2,0 dCi (M9R). Medtem bo Renault trend zmanjsevanja prostornine motorjev prenesel tudi v segment lahkih gospodarskih vozil, saj bodo sedanji 2,5-litrski motor zamenjali z motorjem 2,3 dCi z isto gensko zasnovo kot motor 2,0 dCi. Z novim sestvaljnim motorjem V6 dCi (V9X) bodo se naprej opremljeni modeli visjih razredov.

Samodejni menjalniki
Menjalnik z dvojno sklopko
Konvencionalni samodejni menjalniki praviloma dajejo poudarek kakovosti pretikanja in ne porabi goriva. Renault z razvojem novih samodejnih menjalnikov zeli doseci dva cilja:
- Izboljsanje mehanske ucinkovitosti v primerjavi s konvencionalnimi samodejnimi menjalniki (s hidravlicnim pretvornikom navora) zaradi prevzemanja tehnologij rocnih menjalnikov.
- Izkoriscanje sposobnosti samodejnih menjalnikov, da motorju omogocajo delovanje pri energijsko najucinkovitejsem stevilu vrtljajev, s ciljem doseganja enako gospodarne porabe goriva kot z rocnimi menjalniki.
Renault bo menjalnik z dvojno sklopko ponudil v naslednjem letu. Menjalniki z dvojno sklopko omogocajo menjavo prestav brez prekinitve prenosa navora. Menjalniki z dvojno sklopko vozno udobje (prestavljanje brez sunkov in brez prekinitve prenosa pogonske moci) zdruzujejo z enakim izpustom CO2 kot ga imajo modeli z rocnimi menjalniki (za 15 odstotkov manj od konvencionalnih samodejnih menjalnikov).



VIR:
http://www.avtoborza.com/

Lp
Odgovori