Letne pnevmatike
Re: Letne pnevmatike
Hvala obema. Gume prodane za 80€, sedaj pa so na voljo samo še platišča...koliko je realna cena? kakih 60€? so pa malo okrušene in porajsane...
- lagunacoupe
- Prispevkov: 33
- Pridružen: 19 Nov 2014, 23:39
Re: Letne pnevmatike
Kere pnevmatike mi priporocate glede na dimenzijo in performane avta?
Dimenzija je 225/45 R18 (95) W, gre pa za laguno coupe 3.0 v6 (235KM).
Hvala sem razmisljal da bi dal vecje feltne in sorse gume ampak je too much dineros
Dimenzija je 225/45 R18 (95) W, gre pa za laguno coupe 3.0 v6 (235KM).
Hvala sem razmisljal da bi dal vecje feltne in sorse gume ampak je too much dineros
Laguna Coupe 3.0dci v6 (2011)
- domzikales
- Prispevkov: 243
- Pridružen: 18 Jul 2008, 22:05
- Kraj: Velenje
Re: Letne pnevmatike
Jaz imam za to dimenzijo michelin pilot super sport in sem izredno zadovoljen. Po suhen izredno držijo, po mokrem prav tako. Skratka priporočam. Sem dal že čez tudi katere druge gume. Če te pa še kaj zanima pa vprašaj.lagunacoupe napisal/-a:Kere pnevmatike mi priporocate glede na dimenzijo in performane avta?
Dimenzija je 225/45 R18 (95) W, gre pa za laguno coupe 3.0 v6 (235KM).
Hvala sem razmisljal da bi dal vecje feltne in sorse gume ampak je too much dineros
Kar te ne uniči, te okrepi!
- lagunacoupe
- Prispevkov: 33
- Pridružen: 19 Nov 2014, 23:39
Re: Letne pnevmatike
Domzikales, če ostanem na 18 col bom vzel Michelin Pilot Super Sport, kot si priporočal. Še vedno pa razmišljam ali bi investiral v 19 ali 20" feltne, saj bi izgledalo brutalno. V tem primeru bi vzel Uniroyal Rainspport 3, da vsaj malo prihranim. Imaš morda kaj izkušenj s temi v primerjavi s Pilot Super Sport?
Kakšen nasvet kje pogledati za ugodna in dobra platišča? In tudi da bi mi znali svetovati glede še ustrezne dimenzije, širine in ET, saj je avto znižan in prav tako 4motion, zato bojim sam eksperimentirat kaj bi še bilo uredu in se tudi dalo homologirat.
Kakšen nasvet kje pogledati za ugodna in dobra platišča? In tudi da bi mi znali svetovati glede še ustrezne dimenzije, širine in ET, saj je avto znižan in prav tako 4motion, zato bojim sam eksperimentirat kaj bi še bilo uredu in se tudi dalo homologirat.
Laguna Coupe 3.0dci v6 (2011)
- lagunacoupe
- Prispevkov: 33
- Pridružen: 19 Nov 2014, 23:39
Re: Letne pnevmatike
Kdorkoli zna svetovati na drugo vprasanje? Glede platisc 19 ali 20 col, koliko J (9.0?), ET ob prrdpostavki da je avto znizan 32 mm in 4 motion?
Zdaj imam 225\45\18 in distancnike nekaj cez 20mm(mislim da 24 zadaj in 20 spredaj). Guma je tako poravnana z blatnikom in bi rad dosegel isto brez distancnikov.
Hvala
Zdaj imam 225\45\18 in distancnike nekaj cez 20mm(mislim da 24 zadaj in 20 spredaj). Guma je tako poravnana z blatnikom in bi rad dosegel isto brez distancnikov.
Hvala
Laguna Coupe 3.0dci v6 (2011)
Re: Letne pnevmatike
Izračun je dokaj preprost, le vedeti morate kaj pomenijo določene oznake.
ET:
Torej ET nam nakazuje kako je zamaknjena naležna površina platišča. Manjši je ET-bolj je platišče pomaknjeno navzven, večji je ET-bolj je pomaknjeno platišče navznoter.
ET je podan v milimetrih.
J pa predstavlja širino platišča v colah (1 cola =25,4 mm). Torej za vsak se bo iz prehoda iz 8J na 9J (primer) platišče pomaknilo za pol cole (12,7 mm) bolj proti zunanjemu robu blatnika (in pol cole proti notranji strani).
Torej primer:
če imate sedaj platišča 8J, ET 30 in 20 mm distančnike in želite imeti platišče na zunanjem robu na istem mestu ter želite platišče širine 9J rabite platišče z cca. ET23 (22,7 natančno).
PS: če sem kaj narobe napisal pa me naj nekdo hitro popravi
edit: Joj joj joj narobe napisal primer, je popravljeno zdaj
ET:
Torej ET nam nakazuje kako je zamaknjena naležna površina platišča. Manjši je ET-bolj je platišče pomaknjeno navzven, večji je ET-bolj je pomaknjeno platišče navznoter.
ET je podan v milimetrih.
J pa predstavlja širino platišča v colah (1 cola =25,4 mm). Torej za vsak se bo iz prehoda iz 8J na 9J (primer) platišče pomaknilo za pol cole (12,7 mm) bolj proti zunanjemu robu blatnika (in pol cole proti notranji strani).
Torej primer:
če imate sedaj platišča 8J, ET 30 in 20 mm distančnike in želite imeti platišče na zunanjem robu na istem mestu ter želite platišče širine 9J rabite platišče z cca. ET23 (22,7 natančno).
PS: če sem kaj narobe napisal pa me naj nekdo hitro popravi
edit: Joj joj joj narobe napisal primer, je popravljeno zdaj
Re: Letne pnevmatike
Moja zgodovina na Clio RS200 (215/45 R17). Moje izkušnje, pa tudi preGooglal sem, kar dosti. (Brez imen servisov in prodajalcev gum.)
1. Najprej tovarniška prva vgradnja Continental SC3, odlične gume prvi dve leti. Potem na Grobniku strahotno pregrevanje (s pravilnim tlakom). Ostanki gume se niso nikoli spucali, tudi iz sprednjih gum ne.
2. Potem Bridgestone Potenza RE002. Prvi dve poletji guma OK. Letos trda kot hudič. Guma ne drži več, pa ima še dovolj profila. Celo po drugo mnenje na drug servis sem šel in z avtom ni nič narobe, le gume z DOT 4611 so trde. V ovinkih npr. na krožnem križišču gre zadek po svoje. Sedaj res opravičujejo naziv Adrenalin Sem čakal, da bo toplejši asfalt, pa ni dosti bolje. Torej tudi za na Grobnik (za jih uničit) niso, ker bi bila sama muka z njimi na stezi obstat.
Torej, ker do sedaj še nobenih gum nisem zradiral, sem želel mehkejše gume. Seveda za vsakodnevno uporabo. Gume kupujem že leta (za več avtov) pri istem prodajalcu, cene OK, odnos OK, dostava hitra,..
Pa sem njih povprašal za mnenje z omejitvami opisanimi zgoraj in dodatnimi omejitvami:
- za Dunlop pravijo, da so trde,
- Michelin NE, ker imam slabe izkušnje z zimskimi,
- Pirelli PZeroNero ne, ker so baje samo prvo leto mehke.
3. Svetovali so, da je zame prava in edina prava izbira Uniroyal RainSport 3. Guma je mehka, ker je menda notri Silica, ki je običajno samo v zimskih gumah (OK, silico imajo tudi letne Nokian zLine). Za dež jo itak samo hvalijo. Glede na mehkobo, bi pa tudi na suhem morala dobro držat.
Ko sem videl pa še ceno za Uniroyal RainSport 3 (pod 88 EUR), proti zgoraj omenjenim firmam, ki svoje cenijo na 110 EUR in več, je danes padlo naročilo in plačilo.
Glede na zgoraj napisano, da še nobenih gum nisem imel 3 poletja, pa so vse imele še dovolj profila, sem se prav od srca nasmejal temu postu:
1. Najprej tovarniška prva vgradnja Continental SC3, odlične gume prvi dve leti. Potem na Grobniku strahotno pregrevanje (s pravilnim tlakom). Ostanki gume se niso nikoli spucali, tudi iz sprednjih gum ne.
2. Potem Bridgestone Potenza RE002. Prvi dve poletji guma OK. Letos trda kot hudič. Guma ne drži več, pa ima še dovolj profila. Celo po drugo mnenje na drug servis sem šel in z avtom ni nič narobe, le gume z DOT 4611 so trde. V ovinkih npr. na krožnem križišču gre zadek po svoje. Sedaj res opravičujejo naziv Adrenalin Sem čakal, da bo toplejši asfalt, pa ni dosti bolje. Torej tudi za na Grobnik (za jih uničit) niso, ker bi bila sama muka z njimi na stezi obstat.
Torej, ker do sedaj še nobenih gum nisem zradiral, sem želel mehkejše gume. Seveda za vsakodnevno uporabo. Gume kupujem že leta (za več avtov) pri istem prodajalcu, cene OK, odnos OK, dostava hitra,..
Pa sem njih povprašal za mnenje z omejitvami opisanimi zgoraj in dodatnimi omejitvami:
- za Dunlop pravijo, da so trde,
- Michelin NE, ker imam slabe izkušnje z zimskimi,
- Pirelli PZeroNero ne, ker so baje samo prvo leto mehke.
3. Svetovali so, da je zame prava in edina prava izbira Uniroyal RainSport 3. Guma je mehka, ker je menda notri Silica, ki je običajno samo v zimskih gumah (OK, silico imajo tudi letne Nokian zLine). Za dež jo itak samo hvalijo. Glede na mehkobo, bi pa tudi na suhem morala dobro držat.
Ko sem videl pa še ceno za Uniroyal RainSport 3 (pod 88 EUR), proti zgoraj omenjenim firmam, ki svoje cenijo na 110 EUR in več, je danes padlo naročilo in plačilo.
Glede na zgoraj napisano, da še nobenih gum nisem imel 3 poletja, pa so vse imele še dovolj profila, sem se prav od srca nasmejal temu postu:
5cenic napisal/-a:Guma stara 5 let je glih dobr utečena. Tko k kšna dama v 40, ki se dobr rihta, sam pozorn morš bit, da se je nato dovolj zgodaj znebiš
Mal heca vendar ja, 5 let stara letna guma zna biti čisto dovolj dobra, če je dovolj profila. Po mojem mnenju je 6 let zadna sezona, pol je pa že prestara. Za zimske je pa po mojem mnenju tam 4 leta meja.
Re: Letne pnevmatike
Ker sam študiram strojništvo in se ukvarjam z polimeri sem malo premislil, zakaj bi pri tebi po treh letih guma ratala trda. Splošno pravilo je (seveda odvisno katera guma vendar to je nekako splošno pravilo), da naj bi letna guma zdržala nekje do šest sezon minimalno, nato pa se že začnejo poznati znaki staranja polimera. Pri zimski je to obdobje krajše, saj je guma v hladnejšem okolju bolj trda (logično...).
No in po premisleku sem prišel do zanimive teorije, ni pa res, da ta teorija dejansko drži.
Obstajajo seveda postopki za testiranje polimerov in kako se lastnosti polimerov spreminjajo z časom pri konstanti temperaturi. Seveda je neumno, da bi nek polimer testiral dejansko 5,10,15 let pri dejanski obremenitvi. Te teste delajo tako, da krajši čas testirajo polimer pri različnih temperaturah, saj obstaja povezava med spremembo lastnosti polimera zaradi staranja in zaradi temperature.
Recimo se izvede nek test, ki traja cca par ur pri temperaturi 20,40,60,80,100... °C in dobiš take eksponentne/logaritemske (odvisno katero lastnost meriš) krivulje. Nato se te krivulje sestavi v eno in lahko s tem popišeš kako se bo določena lastnost polimera spreminjala s časom v obdobju parih let dejanski test pa lahko traja manj kot en dan.
In kaj hočem s tem povedati? Kot si omenil, hodiš z avtomobilom na dirkališča kjer se voziš verjetno bolj dinamično kot normalen voznik v prometu. S tem gume izpostavljaš višjim temperaturam kar se pozna na sami deformaciji polimera. S tem ga lahko navidezno postaraš in pri tebi ima 3 leta stara guma lastnosti 6-7 let stare gume ali pa še starejše.
No upam, da sem to dovolj logično povedal, da boš razumel bistvo. Seveda pa je to samo ena od mojih teorij zakaj se ti to dogaja. Seveda je tudi tvoje dojemanje kaj je stara/trda guma povsem drugačno od povprečnega voznika saj od same gume pričakuješ več kot povprečen voznik
No in po premisleku sem prišel do zanimive teorije, ni pa res, da ta teorija dejansko drži.
Obstajajo seveda postopki za testiranje polimerov in kako se lastnosti polimerov spreminjajo z časom pri konstanti temperaturi. Seveda je neumno, da bi nek polimer testiral dejansko 5,10,15 let pri dejanski obremenitvi. Te teste delajo tako, da krajši čas testirajo polimer pri različnih temperaturah, saj obstaja povezava med spremembo lastnosti polimera zaradi staranja in zaradi temperature.
Recimo se izvede nek test, ki traja cca par ur pri temperaturi 20,40,60,80,100... °C in dobiš take eksponentne/logaritemske (odvisno katero lastnost meriš) krivulje. Nato se te krivulje sestavi v eno in lahko s tem popišeš kako se bo določena lastnost polimera spreminjala s časom v obdobju parih let dejanski test pa lahko traja manj kot en dan.
In kaj hočem s tem povedati? Kot si omenil, hodiš z avtomobilom na dirkališča kjer se voziš verjetno bolj dinamično kot normalen voznik v prometu. S tem gume izpostavljaš višjim temperaturam kar se pozna na sami deformaciji polimera. S tem ga lahko navidezno postaraš in pri tebi ima 3 leta stara guma lastnosti 6-7 let stare gume ali pa še starejše.
No upam, da sem to dovolj logično povedal, da boš razumel bistvo. Seveda pa je to samo ena od mojih teorij zakaj se ti to dogaja. Seveda je tudi tvoje dojemanje kaj je stara/trda guma povsem drugačno od povprečnega voznika saj od same gume pričakuješ več kot povprečen voznik
Re: Letne pnevmatike
Hvala za tvojo razlago. Tud sam sem imel po 4 li 5 ur tedensko kemije v srednji šoli in mislim, da je edini razlog lahko občasno pregretje gume in potem izgubi lastnosti. Skladiščim jih pravilno v temi, je pa tam do 15 stopinj v prostoru, morda malo pretoplo.
Drugače pa sej ne jokam. Opisal sem pač nekaj gum in izkušenj z njimi, mogoče bo komu koristilo. Tele Potenze RE002 z dovolj profila mi bo pa prijatelj menjal, da me ne bo kakšen vulkanizer čudno gledal, kaj to menjam, če je pa guma še 'dobra'. Če se s temi gumami več ne počutim varnega, bodo šle pač dol z avta.
Ker je tema 'Letne pnevmatike', ne bom razlagal, kakšne so po 6-tih zimah zimske Michelin Primacy Alpin 2. Profila še dovolj, pa ti z njimi na hitro spelji na mokri cesti, ko je okoli ničle ali pod ničlo. Zakoplje še iz druge v tretjo. Bodo tudi jeseni romale na odpad.
Drugače pa sej ne jokam. Opisal sem pač nekaj gum in izkušenj z njimi, mogoče bo komu koristilo. Tele Potenze RE002 z dovolj profila mi bo pa prijatelj menjal, da me ne bo kakšen vulkanizer čudno gledal, kaj to menjam, če je pa guma še 'dobra'. Če se s temi gumami več ne počutim varnega, bodo šle pač dol z avta.
Ker je tema 'Letne pnevmatike', ne bom razlagal, kakšne so po 6-tih zimah zimske Michelin Primacy Alpin 2. Profila še dovolj, pa ti z njimi na hitro spelji na mokri cesti, ko je okoli ničle ali pod ničlo. Zakoplje še iz druge v tretjo. Bodo tudi jeseni romale na odpad.
- lagunacoupe
- Prispevkov: 33
- Pridružen: 19 Nov 2014, 23:39
Re: Letne pnevmatike
Zdaj berem teste in sem izbor zozal na:
- Michelin pilot super sport
- Goodyear eagle f1 Assymetric 2
- uniroyal rainsport 3
- mogoce se nokian z-line
Zna kdo primerjati iz prve roke in priporocati? Gre za 225 45 R18. Trenutno mam zimske Kumho in je voznja precej trda, ker je avto H&R znizan. Na luknjah zaboli srce in bi bilo dobro kaj bolj "ublazilnega". Bolj ko berem forume bolj sem zmeden v neskladju komentarjev. Klasika
Se vedno tuhtam ali se splaca investirati v 19" ali celo 20". Dileme, dileme..
- Michelin pilot super sport
- Goodyear eagle f1 Assymetric 2
- uniroyal rainsport 3
- mogoce se nokian z-line
Zna kdo primerjati iz prve roke in priporocati? Gre za 225 45 R18. Trenutno mam zimske Kumho in je voznja precej trda, ker je avto H&R znizan. Na luknjah zaboli srce in bi bilo dobro kaj bolj "ublazilnega". Bolj ko berem forume bolj sem zmeden v neskladju komentarjev. Klasika
Se vedno tuhtam ali se splaca investirati v 19" ali celo 20". Dileme, dileme..
Laguna Coupe 3.0dci v6 (2011)
Re: Letne pnevmatike
Sem nekako 4 leta na spuščeni Laguni 2 na 18kah (serijsko 16 ali 17), na njih sem imel po spletu raznih okoliščin od Continental SportContact 2, Pirelli P Zero Rosso do Kumho Ecsta. Zdaj imam gor Vredestein Ultrac Cento in lahko brez pomisleka rečem, da je to daleč najbolj udobna guma, kar sem jo kadarkoli peljal, brez vpliva na vozne lastnosti. Na trenutke se mi zdi kot, da avto ni znižan. Poglej kaj v tej smeri.
Vizuelno bi bile vsaj 19ke nuja - ampak, če te že zdaj moti trdota, bo potem samo še huje
Vizuelno bi bile vsaj 19ke nuja - ampak, če te že zdaj moti trdota, bo potem samo še huje
Renault Laguna Grandtour Dynamique Lux 1,9 dCi + Renault Clio II Storia 1.2 16V + Renault 4 GTL Gordini to-be + EX Renault Clio 1 1.2 RT + EX Renault 19 1,4 TR Europa
Vsi z veseljem servisirani pri Astilbi!
Vsi z veseljem servisirani pri Astilbi!
Re: Letne pnevmatike
Počasi se bliža menjava gum Ima kdo kej izkušenj z gumami Vredestein Sportrac5 ? Kolebam med temi in Uniroyal Rainsport3 katera je super guma,samo malo premehka
Live long and prosper \\//
Re: Letne pnevmatike
Jst imam Vredestein, sicer Ultrac Cento in definitivno nikoli ne obujem druge gume Tiha, odzivna, mala obraba, znosna poraba, v dežju isto kot v suhem - odlično v vseh pogojih.
Renault Laguna Grandtour Dynamique Lux 1,9 dCi + Renault Clio II Storia 1.2 16V + Renault 4 GTL Gordini to-be + EX Renault Clio 1 1.2 RT + EX Renault 19 1,4 TR Europa
Vsi z veseljem servisirani pri Astilbi!
Vsi z veseljem servisirani pri Astilbi!
Re: Letne pnevmatike
Ja sam to ni sta guma kot sportrac5 ponavadi je nakaj razlike med modeli ? Sicer sem pregledal kar nekaj testov(ki niso zmeraj merodajni) in je guma povsod "bila" v vrhu Mislim,da bom kr naroču sportrac5
Live long and prosper \\//