1.2tce zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energije?

Okvare na vozilih in pomoč pri raznih problemih
Odgovori
Uporabniški avatar
B1 16v
Prispevkov: 816
Pridružen: 14 Jan 2004, 13:20

1.2tce zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energije?

Odgovor Napisal/-a B1 16v »

Megane 3 1.2 tce (s start stop in rekurperacijo energije)

Če vozim po klancu navzdol ali pa po precej intenzivnem pospeševanju (recimo do 4k obratov) in nato spustim gas z namenom, da bi z motorjem zaviral, se občasno zgodi, da čutim rahlo tresenje prestavne ročice oz. celotnega pogonskega sklopa. Hkrati se sliši tudi rahlo brnenje. To ni tisto za renault (vsaj do clio II) značilo premikanje prestavne ročice ob odvzemu plina. Ali je tako obnašanje normalno in se dejansko čuti alternator pretvarja kinetično energijo v električno? Če bi bil kriv nosilec motorja (verjetno nemogoče pri 6.000 km), bi bilo to verjetno tudi drugače občutiti, prav tako bi se pojavljalo vedno ob enakih pogojih.

Uporabniki z dci motorji boste moji tezi verjetno težko pritrdili, saj so dizli v osnovi bolj glasni, tresoči in čuteči, zato verjetno rekuperacije ne čutite? :)
Zadnjič spremenil B1 16v, dne 27 Mar 2017, 08:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
joztom
Prispevkov: 1102
Pridružen: 08 Feb 2010, 00:46
Kraj: Ljubljana

Re: Zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energije?

Odgovor Napisal/-a joztom »

Ja kakšna rekuperacija? Izgleda da imaš hibridnega Prius Megana, vsaj tako opisuješ. Alternator ne ve ali je klanec dol ali gor, ko je 13,7V topel ustavi vzbujanje. Trese kakšna pasja kost, glede na način vožnje. Če boš nasilno delal z menjalnikom in sklopko, ne boš več dolgo vozil. Pri zaviranju z motorjem lahko nastanejo 5x večje sile na sklope kot pa je motor npr. sposoben vleči sam od sebe. Vsi pa niste Loebi, da bi vam bilo tega treba. Ne uničuj skoraj novega avta.
Uporabniški avatar
B1 16v
Prispevkov: 816
Pridružen: 14 Jan 2004, 13:20

Re: Zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energije?

Odgovor Napisal/-a B1 16v »

Hvala za povsem neuporaben odgovor. Zaviranje z motorjem pri 4 ali 3k obratih je uničevanje avta? Vsak dan nekaj novega! :)
Uporabniški avatar
joztom
Prispevkov: 1102
Pridružen: 08 Feb 2010, 00:46
Kraj: Ljubljana

Re: Zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energije?

Odgovor Napisal/-a joztom »

Motorji so za pospeševanje, zavore za zaviranje. Seveda se da zmerno spustiti gas po klancu dol in motor zavira, da bi to namenoma nametaval dol pa ne gre. Tako tudi automatski menjalnik ni namenjen pretiranemu zaviranju z motorjem. Pri dvomasnem vztrajniku se pa sploh ne da hecat, takoj odleti. Še brez prikolice ali drugih pretiravanj lahko v najmočnejšem razmerju, pri vzvratni v klanec rad dobi poškodbo. V naših krajih je, pri teh omejitvah v mestu in na AC, vožnja med 1500 in 3500 obrati za tak downsize motorček zadosti. Itak pri intenzivni vožnji preveč žre in še relativno težak avto imaš. Raje uporabi relativno visok navor pri nižjih obratih. Tako si pač jaz zamišljam tovrsten motor. Pri hiši je razen Espace 2.0T z 8,6l na 100km tudi C3 s 1200ccm in 3 cilindri, pa malo poznam zadevo, dvoletno povprečje je 5,6l pri mešani vožnji.
Uporabniški avatar
B1 16v
Prispevkov: 816
Pridružen: 14 Jan 2004, 13:20

Re: Zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energije?

Odgovor Napisal/-a B1 16v »

Po strmem klancu bom še vedno večino časa zaviral z motrjem, le v nekaj sekundnih intervalih bomo na pomoč priskočile zavore. Tipičen primer: cesta čez Vršič, Ljubelj, Korensko sedlo na avstrijski strani. Nekateri očitno tu dajo v 6. prestavo in si rečejo: saj nisem nor, zakaj le pa imam zavore. :lol:

Ima še kdo podobne izkušnje (opisane v prvem postu) z 1.2 tce? Lahko tudi v megane 4...
Uporabniški avatar
Hauba
Prispevkov: 1191
Pridružen: 16 Nov 2012, 21:20

Re: 1.2tce zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energ

Odgovor Napisal/-a Hauba »

Pol je najbolš dat navzdol v ler pa vsako leta menjat zavore. Al kaku to gre? Sam sem že velikokrat slišal nenapisano "pravilo", da s tisto prestavo kot greš gor, greš tut dol. Pol pa seveda samo pred ovinkom malo premzaš. Men bi pol že 100x mogl vse crknt glede na napisano, saj imam težek avto, dvomasni vztrajnik, itd.
1: 2000 Renault Clio II 1.4i 8v 55kw Alize
2: 2001 Citroen Xsara Picasso 1.8i 16v 85kw SX
3: 2003 Renault/Matra Avantime 2.2dCi 110kw Privilege
4: Main car: 2010 Citroen C5 III 2.0HDi 120kw Exclusive, Hydractive III+
5: 2nd car: 2003 Citroen Xsara Picasso 2.0HDi 66kw Exclusive
Uporabniški avatar
joztom
Prispevkov: 1102
Pridružen: 08 Feb 2010, 00:46
Kraj: Ljubljana

Re: 1.2tce zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energ

Odgovor Napisal/-a joztom »

Po klancu dol daš v ustrezno nižjo prestavo, nato z zavoro taktno nadziraš in pomagaš motorju, da ne gre v previsoke obrate in da ostaneš na želeni hitrosti. Stalno tiščanje zavore že po par sto metrih uniči zavore, enako tudi nabijanje navzdol, brez pomoči zaviranja, škodi piramidi v menjalniku in sklopki. Pravilna vožnja je kompleksno vprašanje, ne pa črnobelo zagovarjanje svojega. Srdito zaviranje z motorjem lahko tudi povzroči neenakomerno spodrsavanje, npr. prvih koles, kar onemogoči vodenje, z zaviranjem z zavorami, pa je to enakomerno razporejeno.
Uporabniški avatar
B1 16v
Prispevkov: 816
Pridružen: 14 Jan 2004, 13:20

Re: 1.2tce zaviranje z motorjem - se čuti rekuperacija energ

Odgovor Napisal/-a B1 16v »

Menim, da se oddaljujemo od teme... Kakorkoli, mehanik na renault servisu po opisane pravi "saj ta avto nima funkcije rekuperacije zavorne energije". :)

Ko sem mu zadevo še enkrat opisal, je dejal, da je to gotovo kompresor klime. Ker se občasno rahlo tresenje pojavlja tudi ob ugasnjeni klimi, mu nekako ne verjamem.
Odgovori