NAVODILA za zamenjavo volanske ovojnice
NAVODILA za zamenjavo volanske ovojnice
Ker sem imel precej tezav z zbiranjem informacij, kako odstraniti airbag in volanski obroc, ter zamenjati volansko ovojnico, sem poskusal zbrati nekaj upam da koristnih informacij za vse tiste, ki se boste tega lotili sami.
Zahvaljujem pa se (user: denisn ) , ki mi je z shemo in navodili edini pravilno povedal kako se zadeva sname.
Sam sem menjaval ovojnico volana na meganu II 1.6 16V coupe.Postopek je enak pri laguni II in cliotu II, vendar z dolocenimi razlikami pri snemanju airbag-a.
1.) preventivno odklopi plus na akumolatorju ( priporocljivo je pocakati 30min)
2.) odstani plasticne dele armature, ki pokrivajo volanski drog ter ovojnico volana.
3.) pri meganuII vstavi izvijac v luknjo na zadnji strani volana(glej sliko spodaj), da zacutis sponko in potisni izvijac navzgor- airbag se iztakne v smeri strehe avtomobila. (ni potrebne nobene sile, vse gre z lahkoto)
3.a) CLIO ima na zadnji strani dve luknji in dva torks vijaka( 20 oz. 30), ki jih odvijes in ostali postopek je enak kot pri meganu. ( preveri, ce je postopek za cliota pravilen, ker ga sam nisem preizkusil)
4.) Previdno odklopi airbag zelen in moder konektor (izvleces precko na konektorju sele nato ga izvleces), izvleci se preostala dva konektorja (crnega in sivega).
ZELO POMEMBNO- poravnaj kolesa(ravno), saj drugace bos poskodoval ovojnico, saj nebo nastavljena v nulti polozaj.
5.) Odvij torks vijak na sredini volanskega obroca ( ce nimas oznacene pozicije volana, si oznaci z flumastrom pozicijo kjer je volan sedaj, da ga bos kasneje lahko nastavil na enako mesto), snami volan
6.) sledi postopek snemanja volanske ovojnice. najprej odvij vijak in snami komandno rocico za avtoradio ( odvijes vijak in vse skupaj potisnes navzgor, ker je samo v utorih naslonjeno)
7.) odvijes po dva torks vijaka na vsaki strani, ki priterjujeta rocico za brisalce in luci.
8.) POMEMBNO ,...na zadnji strani ovojnice je torks vijak, ki pritrjuje ovojnico na volan. najdes ga v volanski ovojnici
9.) nic vec ne drzi ovojnice na volansko gred, zato z pomikanjem levo in desno snames ovojnico.
10.) odstranis se konektorje na zadnji strani ovojnice( enega rdecega in dva crna) crna imata klasicno varovalo na hakl rdeci se sname sam z vzdolzno rocicko.
V obratnem vrstnem redu priklopis novo volansko ovojnico.
ZAHTEVNOST(1-5): 2
ORODJE: komplet torks izvijacev + gedore, 10 kljuc za akumolator
CAS: 30min
CENA OVOJNICE: 150eur
se nekaj slik kako izgleda ta prekleta ovojnica, ko jo raztavis na prafaktorje in zakaj stane 150eur
Zahvaljujem pa se (user: denisn ) , ki mi je z shemo in navodili edini pravilno povedal kako se zadeva sname.
Sam sem menjaval ovojnico volana na meganu II 1.6 16V coupe.Postopek je enak pri laguni II in cliotu II, vendar z dolocenimi razlikami pri snemanju airbag-a.
1.) preventivno odklopi plus na akumolatorju ( priporocljivo je pocakati 30min)
2.) odstani plasticne dele armature, ki pokrivajo volanski drog ter ovojnico volana.
3.) pri meganuII vstavi izvijac v luknjo na zadnji strani volana(glej sliko spodaj), da zacutis sponko in potisni izvijac navzgor- airbag se iztakne v smeri strehe avtomobila. (ni potrebne nobene sile, vse gre z lahkoto)
3.a) CLIO ima na zadnji strani dve luknji in dva torks vijaka( 20 oz. 30), ki jih odvijes in ostali postopek je enak kot pri meganu. ( preveri, ce je postopek za cliota pravilen, ker ga sam nisem preizkusil)
4.) Previdno odklopi airbag zelen in moder konektor (izvleces precko na konektorju sele nato ga izvleces), izvleci se preostala dva konektorja (crnega in sivega).
ZELO POMEMBNO- poravnaj kolesa(ravno), saj drugace bos poskodoval ovojnico, saj nebo nastavljena v nulti polozaj.
5.) Odvij torks vijak na sredini volanskega obroca ( ce nimas oznacene pozicije volana, si oznaci z flumastrom pozicijo kjer je volan sedaj, da ga bos kasneje lahko nastavil na enako mesto), snami volan
6.) sledi postopek snemanja volanske ovojnice. najprej odvij vijak in snami komandno rocico za avtoradio ( odvijes vijak in vse skupaj potisnes navzgor, ker je samo v utorih naslonjeno)
7.) odvijes po dva torks vijaka na vsaki strani, ki priterjujeta rocico za brisalce in luci.
8.) POMEMBNO ,...na zadnji strani ovojnice je torks vijak, ki pritrjuje ovojnico na volan. najdes ga v volanski ovojnici
9.) nic vec ne drzi ovojnice na volansko gred, zato z pomikanjem levo in desno snames ovojnico.
10.) odstranis se konektorje na zadnji strani ovojnice( enega rdecega in dva crna) crna imata klasicno varovalo na hakl rdeci se sname sam z vzdolzno rocicko.
V obratnem vrstnem redu priklopis novo volansko ovojnico.
ZAHTEVNOST(1-5): 2
ORODJE: komplet torks izvijacev + gedore, 10 kljuc za akumolator
CAS: 30min
CENA OVOJNICE: 150eur
se nekaj slik kako izgleda ta prekleta ovojnica, ko jo raztavis na prafaktorje in zakaj stane 150eur
Zadnjič spremenil deejayam, dne 24 Mar 2009, 02:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Ql, lepo da si me omenildeejayam napisal/-a:...super da si tak zrihtal, ker ko sem sam postavlal vprasanja sem dobil razlicne odgovore, nekateri pa so bili cisto napacni.
upam, da bo se kdo ki bo kaj menjaval napisal podroben postopek, sploh pri stvareh, ki so pri dolocenih modelih serijski in skoraj vsakemu crknejo.
Me veseli, da sem ti lahko pomagal in s tem posledicno se komu drugemu.
Ce bi vsak lahko prisel do ustreznih PDF-jev, bi bilo obcutno manj ugibanj, kako stvar "urediti.
Jaz mam ze eno tako temo, sicer za Lagune II, ampak jo nihce na "nadgrajuje".
http://www.renault-klub.si/forum/viewtopic.php?t=19521
http://www.renault-klub.si/forum/viewtopic.php?t=19521
Re: NAVODILA za zamenjavo volanske ovojnice
Tudi meni se je volanska ovojnica pri malo manj kot 160 000 km pokvarila.
Na you tubu je par posnetkov, kako se jo da popraviti. Sam sem poskušal dvakrat, ampak na žalost ni šlo in tudi bal sem se, da se mi ne bi sprožil airbag.
V notranjosti volanske ovojnice je v obliki traku cca. dober centimeter širok "ploščati kabel" tanek kot papir s sedmimi žičkami, ki se obrača skupaj z volanom. Ko se le te poškoduje, strga, začne svetiti lučka airbag ter ne dela tempomat. Ta trakec se da zamenjati, vendar to mora narediti nekdo, ki ima pravo opremo in kar nekaj znanja. Pri meni bi se dalo popraviti, vendar je bila sama volanska ovojnica poškodovana, zato bi se lahko zgodilo, da bi nov ploščati kabel držal kratek čas.
Sam se si nabavil del v avtotrgovini in ga sam zamenjal. Pomagal sem si z navodili zgoraj ter predvem s posnetkom spodaj.
http://www.youtube.com/watch?v=tFT0WN3OW60" onclick="window.open(this.href);return false;
Na you tubu je par posnetkov, kako se jo da popraviti. Sam sem poskušal dvakrat, ampak na žalost ni šlo in tudi bal sem se, da se mi ne bi sprožil airbag.
V notranjosti volanske ovojnice je v obliki traku cca. dober centimeter širok "ploščati kabel" tanek kot papir s sedmimi žičkami, ki se obrača skupaj z volanom. Ko se le te poškoduje, strga, začne svetiti lučka airbag ter ne dela tempomat. Ta trakec se da zamenjati, vendar to mora narediti nekdo, ki ima pravo opremo in kar nekaj znanja. Pri meni bi se dalo popraviti, vendar je bila sama volanska ovojnica poškodovana, zato bi se lahko zgodilo, da bi nov ploščati kabel držal kratek čas.
Sam se si nabavil del v avtotrgovini in ga sam zamenjal. Pomagal sem si z navodili zgoraj ter predvem s posnetkom spodaj.
http://www.youtube.com/watch?v=tFT0WN3OW60" onclick="window.open(this.href);return false;